کد خبر: 1040512
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
در اوایل فصل سال پیک اول کرونا شهر‌های کشور را در نوردید و زندگی مردم تحت شعاع این ویروس منحوس قرار گرفت، اما افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه کربلا یک لحظه متوقف نشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج، پیشتازی سپاه و بسیج در محرومیت زدایی منحصر به فصل و یا زمان خاصی نیست و یا حتی اگر ویروسی منحوسی بیاید و مهمان یک ساله ای باشد و مردم را از کار و زندگی بیندازد.در اوایل فصل سال پیک اول کرونا شهرهای کشور را در نوردید و زندگی مردم تحت شعاع این ویروس منحوس قرار گرفت اما افتتاح پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه کربلا یک لحظه متوقف نشد. از افتتاح خانه های محروم تا پروژه های عمرانی و اشتغالزایی در ایام پیک های کرونایی همچنان با قوت ادامه داشت و همچنان دارد.

در ایام اوج کرونا و زمانی که تمرکز مدیریت کشور و کادر درمانی برای مهار کرونا بود و زندگی مردم هم بالاجبار در قرنطینه سپری می شدو حتی ماسک زدن هم اجباری نبود و کادردرمانی زدن ماسک را به بیماران فقط توصیه می کرد؛ جهادگران بسیجی در خردادماه کلید اولین خانه محروم را به صاحبش تحویل دادند تا درمیان اخبار کرونایی، این خبر بذر امیدی را در دل محرومان و نیازمندان بکاردکه وعده خانه دار شدن آنها روی زمین نخواهد ماند و ساخت خانه‌های محرومان در مناطق آسیب‌دیده و دور دست یکی از ماموریت‌های واگذار شده به بسیج سازندگی است که به موقع و در زمان مقرر تحویل داده می شود.

پیشتازی بسیج سازندگی برای خانه دارن کردن مدجویان شعاری بود که در میدان عمل به منصه ظهور رسید و به گفته مدیرکل بهزیستی مازندران فقط در سال گذشته با مشارکت بسیج و سپاه کربلا کلید بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل شد.


اما این همه ماجرای خانه دار کردن افراد نیازمند و خانوار‌های کم برخوردار نیست. با جولان کرونا در مازندران سرسبزی که به واسطه توریستی بودنش، قرمز و گاهی نارنجی کرونایی می‌شود، ساخت و تحویل خانه محرومین هم به کار خود ادامه میدهد. سپاه ساری هم در تیرماه امسال با افتتاح یک خانه محروم به صورت نمادین، ۴۵ واحد مسکونی را تا به آن روز تحویل داد.


در چله تابستان که مردم با تب کرونا همچنان دست و پنجه نرم می‌کردند، ۲۲ پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی به یاد جهادگر شهید محمدعارف کاظمی همزمان با سالروز پیام تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جهادگران و عید سعید قربان در روستای تاکام شهرستان ساری افتتاح شد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا ۱۶۵ پروژه بسیج سازندگی سپاه کربلا فقط در مدت یک ماهی که گام دوم کمک مومنانه در آن اجرا شده است، به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


خبرهای افتتاح خانه محروم از گوشه و کنار مازندران ، از شرق مازندران تا غرب استان هم ردیف با فعالیت های جهادگران بسیجی در مهار کرونا و جبهه سلامت به گوش مردم می رسید.



مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا هم اعلام کرده بود که امسال بالغ بر ۲۵۵۰ پروژه در دستور کار خود دارد، که یک هزار ۲۵۰ پروژه اعم از ساخت خانه‌های محروم و همچنین در حوزه عمرانی از قبیل: راهسازی، دیوار‌های حفاظتی، مراکز بهداشت و درمان، مدارس، آبرسانی، سالن‌های ورزشی و فرهنگی و ... است.


به گفته مهندس اقبال پور بسیج سازندگی در کنار دستگاه‌های اجرایی در تلاش است تا غبار محرومیت را از چهره روستا‌ها بزداید.


سپاه و بسیج نشان دادند که مردم میدان عمل هستند و هرجا که محرومیت باشد آنجا حاضرند و برای رفع محرومیت از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنند. بر همین اساس طبق تفاهم نامه‌ای که بین سپاه کربلا و کمیته امداد منقعد شد، قرار است که دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته و تحویل شود.


به گفته سردار مسلمی از بهمن سال گذشته تا امروز ۴۶۴ واحد مسکونی به خانواده‌های محروم تحویل شد و قرار است تا بهمن سال ۱۴۰۰، ۱۰۰۰ واحد دیگر از مسکن مددجویی ساخته و به دست نیازمندان واقعی برسد.

جبهه محرومیت زدایی در سرتاسر مازندران گسترده شده و خدمت رسانی به مردم کرونا و غیرکرونا نمی‌شناسد. رزمندگان این جبهه در مناطق محروم که خط مقدم جهاد اقتصادی است، یکه تازند؛ نمونه این یکه تازی را در رزمایش اخیری که در استان به نام رزمایش الی بیت المقدس ۱۰ دردهه فجر برگزار شد، نشان دادند که در این دهه ۲۲ واحد مسکن محرومین ساخته و تحویل و ۷۹ واحد خانه نیازمندان هم بازسازی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار