کد خبر: 1040462
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: چند تفاهم‌نامه داخلی با دستگاه‌های ذیربط درباره تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران امضا شده است.
محمود زرین‌جویی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد در خصوص تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران که مردادماه سال جاری بین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار لرستان امضا شد، بیان کرد: در استان جهت اجرایی شدن این تفاهم‌نامه با دستگاه‌های ذیربط چند تفاهم‌نامه داخلی امضا کرده‌ایم. در این بین تعهداتی وجود داشت که از جمله آن شناسایی و ارائه آمار و اطلاعات مشمولان تحت پوشش بنیاد شهید بود که در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفت.


وی با تأکید بر ضرورت تأمین مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: بعضی از شهرستان‌ها فاقد زمین هستند و برخی از شهرستان‌ها هم که زمین در آنجا موجود است هزینه آماده‌سازی زمین برای ساخت، بسیار سنگین است که تاکنون در دو شهرستان پلدختر و ازنا ۳۵ قطعه زمین قابل واگذاری معرفی شده؛ در حالی که ما بیش از ده هزار و پانصد نفر واجد شرایط داریم که از این تعداد ۳۰۰۰ نفر جز این تفاهم‌نامه هستند که تاکنون تسهیلات مسکن و زمین دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل بنیاد استان لرستان درباره اشتغال ایثارگران این استان توضیح داد: در بحث جذب و به کارگیری ایثارگران و خانواده‌های شهدا از طریق فراهم کردن زمینه خوداشتغالی و کارآفرینی، جذب و استخدام از طریق سهمیه ۲۵ درصد ماده ۲۱ و به کارگیری و جذب ایثارگران از طریق کارگاه‌ها، شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به دنبال رفع حداکثری مشکل بیکاری هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار