کد خبر: 1040419
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: مشهد به دلیل سابقه و تجربیات متعددی که در زمینه زیباسازی منظر شهری دارد، به عنوان قطب المان ‌های نوروزی شناخته می‌شود و الگوی سایر شهرهای کشور هستیم.

صدرا یوسفی امروز در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: بی تردید یکی از مزیت ‌های شهر مشهد در میان کلانشهر‌ها، برگزاری رویدادهای نوروزی مشهد است و خوشبختانه ۱۲ ساله کارنامه درخشان ما در این حوزه سندی بر این ادعا است.

وی افزود:با استقرار شورای پنجم و رویکرد اعضای شورای اسلامی شهر به فعالیت‌ های فرهنگی تحت عنوان «مشهد خانه بهار» که همه ساله با هدف افزایش کیفی و کمی المان ‌های شهری و زیباسازی منظر در نوروز برگزار می‌شد، امسال هم به رسم سه سال متمادی، شاهد برگزاری چهارمین دوره آن هستیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که در رشته ‌های هنری، صاحب سبک هستیم و حتی تهران از تجربیات مشهد الگو می‌گیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: چند خط و سیاست اصلی در جشنواره خانه بهار مد نظر قرار گرفت که این موضوعات با هدف افزایش نشاط و روحیه بخشی به شهر، ارتقا سطح سیمای منظر شهری، حرکت از سمت ارایه موقت به ثابت، استفاده از آرایه ‌های ماندگار، توزیع عادلانه نصب المان‌‌های هنری و فرهنگی، پرهیز از سلیقه‌ای بودن جریان و ایجاد بستر شفاف در فرایند فراخوان و داوری آن ها، به عنوان خطوط اصلی و کلی در دستور کار ما قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ما تلاش کردیم از تمامی ظرفیت ‌های شهر و استان کشور استفاده کنیم. همچنین با استفاده از نظرات و تجربیات ادارات مختلف این فراخوان‌ها را آماده و منتشر کردیم. یکی از موضوعاتی که اهالی هنر به آن نقد داشتند؛ بحث زمانبدی جشنواره بود که تلاش کردیم این موضوع را حل کنیم. سال گذشته از مرداد ماه فراخوان منتشر شد و به صورت ملی قریب ۷۰۰ هنرمند سه هزار و 500 اثر در قسمت‌ های مختلف جشنواره شرکت کردند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از ۴۰ شهر سراسر کشور متقاضی شرکت در جشنواره داشتیم و ۴۱۶ نفر از مشهد و ۳۶۳ نفر از سایر شهرها شرکت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار