کد خبر: 1040380
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله هشدار داد، در واکنش به توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی که زندگی بسیاری را در یمن به مخاطره انداخته است، تأسیسات حیاتی اقتصادی عربستان هدف قرار خواهند گرفت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ائتلاف عربی ۱۴ کشتی نفتی یمنی را توقیف کرده است. این کشتی‌ها با وجود بررسی‌ها و دریافت مجوز‌های بین‌المللی، برای مدت‌ها و حتی برخی بیش از ۱۰ماه است که در توقیف نگهداری می‌شوند. هشام شرف عبدالله در دیدار با هماهنگ‌کننده جدید امور انسانی سازمان ملل در یمن در این مورد گفت که ائتلاف سعودی از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی و گاز مصرفی به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند و با هدف آشفته کردن بازار یمن، کشتی‌های حامل مواد غذایی و تجاری را با تأخیر وارد یمن می‌کند. وی ضمن اشاره به اینکه صنعا حامی صلحی عادلانه توأم با احترام به حاکمیت است، افزود: «پاسخ این اقدامات، حمله قدرتمندانه به تأسیسات حیاتی نظامی و اقتصادی عربستان خواهد بود تا رهبری این کشور مضطرب شده و به صدای صلح و احترام به حقوق بشر گوش دهد و دست از حمله به معیشت یمنی‌ها و سران غیرنظامی آن‌ها بکشد.»

سازمان‌های جهانی مداخله کنند

مطهر المرونی، مدیر دفتر بهداشت عمومی وزارت بهداشت یمن در صنعا گفت که ادامه این وضعیت بر بخش بهداشت و درمان نیز اثر منفی گذاشته است. وی تأکید کرد: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در مناطق تحت کنترل انصارالله در ارائه خدمات پزشکی- درمانی غالباً بر سوخت تکیه دارند. المرونی از سازمان بهداشت جهانی و یونیسف و سایر سازمان‌های بین‌المللی عامل در بخش بهداشت خواست مشتقات نفتی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را فراهم کنند.

با وجود گزارش‌های منفی از وضعیت مردم یمن، امریکا همچنان به دنبال حمله اخیر انصارالله به عربستان، به جانبداری از سعودی‌ها ادامه می‌دهد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که کشورش از حوثی‌ها می‌خواهد به حملات خود علیه عربستان سعودی پایان دهند و برای دستیابی به صلح با نمایندگان سازمان ملل و امریکا تعامل کنند. وی همچنین تأکید کرد: امریکا متعهد است به سعودی‌ها برای دفاع از سرزمین‌های خود در برابر حملات گروه‌های متحد ایران کمک کند.

سعودی‌ها برای پایان نبرد، التماس می‌کنند

علی الموشکی، معاون رئیس مرکز ستاد وزارت دفاع یمن معتقد است که پیروزی بر متجاوزان و دشمنان بسیار نزدیک شده است. الموشکی گفت: «ائتلاف سعودی و حامیان آن به ما التماس می‌کنند که عملیات نظامی را متوقف کنیم. درخواست ائتلاف متجاوز از صنعا برای توقف عملیات نظامی مسخره است. چگونه از آزادی خاکمان و پاکسازی مناطق و استان‌های اشغال‌شده که متجاوزان و مزدوران آن را آلوده کردند، دست بکشیم.» وی گفت: «اگر تجاوز و محاصره ادامه یابد، ارتش ما پاسخ مشروع خواهد داد و به روند ارتقای صنایع نظامی و توانایی‌های دفاعی خود ادامه خواهیم داد.»

روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» روز دوشنبه در گزارشی به نبرد در مأرب و پیروزی‌های اخیر انصارالله پرداخت و با اشاره به حمایت نظامی امریکا، فرانسه و انگلیس از ائتلاف سعودی تأکید کرد که از سه هفته پیش، همه نگاه‌ها به مأرب دوخته شده است. فیگارو نوشت که آزادی مأرب، شکست سهمگینی برای عربستان سعودی و حامیان بین‌المللی این کشور در جنگ یمن است. این روزنامه از جامعه بین‌الملل خواست توقف فوری آتش‌بس در مأرب را تضمین کنند و بدین ترتیب مقدمات امنیتی و سیاسی مذاکرات آتی را فراهم سازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار