کد خبر: 1040303
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
سازمان الحشد الشعبی با تاکید بر اینکه آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف گرفته است، گفت این تجاوز، پیش‌بینی کننده اتفاقاتی خطرناک در آینده است».

سرویس بین الملل جوان‌آنلاین: سازمان الحشد الشعبی عراق به تجاوز نظامی اخیر آمریکا به مرز سوریه و عراق واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: «چند روز پیش نیروهای ما مورد تجاوز جنایتکارانه نظامیان آمریکایی قرار گرفتند که به شهادت یکی از رزمندگانمان منجر شد».

الحشد الشعبی افزود: «با توجه به جدی بودن این قضیه و بازتاب آن بر حاکمیت، امنیت و ثبات کشور عزیزمان عراق، سازمان الحشد الشعبی برای مدتی منتظر ماند تا روایت کامل در مورد این حمله به اتمام برسد و تایید شود که رزمندگان ما بر خلاف روایت نظامیان متجاوز آمریکایی در عمق خاک سوریه نبودند و رزمندگان ما در نوار مرزی بین دو کشور برای حفاظت از خاک عراق دربرابر تروریسم حضور داشتند».

این سازمان تاکید کرد: «پس از اینکه در این خصوص مطمئن شدیم، رسما اعلام می‌کنیم که نیروهای ما در خط دفاعی عراق حضور داشتند و این تجاوز، پیش‌بینی کننده اتفاقاتی خطرناک در آینده است که باید از وقوع آن جلوگیری شود».

الحشد الشعبی تاکیدکرد: «مقامات ذیصلاح و مربوط نیز باید به وظیفه خود در قبال فرزندان الحشد الشعبی عمل کنند که در راه امنیت عراق جانفشانی کرده‌اند و خواهند کرد».

در پایان این بیانیه آمده است: «شکوه و عزت از آن شهید بزرگوار ما و همه شهدای عراق است که با شهامت در برابر تروریسم ایستادند».

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد.

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار