کد خبر: 1040185
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی در خصوص ادغام فاز‌های مطالعاتی واکسن‌های ایرانی کرونا پرداخت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز گذشته از ادغام فاز دو و سه مطالعه بالینی واکسن ایرانی کووبرکت خبر داد؛ براین اساس قرار است در فاز دو و سه این واکسن به ۲۰ هزارنفر تزریق شود، پیش از این و در فاز دوم قرار بود این واکسن به ۴۰۰ نفر تزریق شود.

علاوه بر این فاز اول و دوم یکی دیگر از واکسن‌های ایرانی قرار است در هم ادغام شود؛ بر این اساس امروز مرحله یک و ۲ کارآزمایی بالینی واکسن کرونای "رازی کووپارس" آغاز می‌شود.

توضیحات وزارت بهداشت در مورد ادغام فاز‌های مطالعاتی واکسن کرونا

کیانوش جهانپور، در خصوص ادغام فاز‌های مطالعاتی واکسن‌های ایرانی کرونا گفت: با توجه به شرایط اضطراری بحران همه گیری کرونا در جهان تقریبا همه واکسن‌هایی که برای مقابله با کرونا در دسترس قرار دارند و یا اینکه به زودی در دسترس قرار می‌گیرند علاوه بر خلاصه کردن فاز‌های مطالعات بالینی به نوعی فاز‌های مطالعاتی و «۱ و ۲» یا «۲ و ۳» را با هم ادغام کرده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه این ادغام صرفا در ایران، انجام نمی‌شود، ادامه داد: ادغام فاز‌های مطالعاتی واکسن‌های کرونا موج تسریع روند دستیابی به واکسن ایمن و موثر می‌شود و با ادغام فاز‌های «۱ و ۲» و یا «۲ و ۳» و با حذف برخی مراحل بروکراتیک و اداری، در زمان صرفه جویی می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در شرایط فعلی این انتظار وجود دارد که صرفه جویی در زمان اتقاق بیفتد، افزود: در صورتی که شرکت‌های سازنده واکسن در قالب پروتکل اجرایی مطالعات بالینی خود پیشنهادی موجه در این خصوص داشته باشند و پروتکل‌هایشان از لحاظ علمی و فنی، قابل قبول و اقناع کننده باشد، منعی برای ادغام مرحله اول و دوم، یا مرحله دوم و سوم، با رعایت ضوابط علمی و فنی مورد نظر سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق در پژوهش، نخواهیم داشت و مطابق آنچه در مورد واکسن‌های موجود در دنیا مطابق نظر و تایید رگولاتور‌های توسعه یافته یا مجامع جهانی صورت گرفته، قابلیت تعمیم به واکسن‌های کاندیدا در ایران نیز خواهد داشت.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار