کد خبر: 1040104
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعتراف واعظی به دخالت دولت در بازار ارز
کاربران اظهارات واعظی را پس از چندین و چند بار تکذیب دخالت دولت در بازار ارز از سوی رئیس کل بانک مرکزی، رئیس‌جمهور و حتی شخص واعظی، تعجب‌برانگیز خواندند و از دولتی‌ها خواستند با صداقت بیشتری با مردم برخورد کنند. همچنین برخی کاربران نیز حرف‌های واعظی را نوعی فرار رو به جلو تحلیل کردند و آن را نشئت گرفته از سواد پایین اقتصادی او دانستند، این دسته از کاربران معتقدند عملاَ دست بردن در بازار ارز از سوی دولت امکانپذیر نیست

جوان آنلاین: واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، طی اظهاراتی به دست داشتن دولت در افزایش قیمت ارز اشاره کرده و آن را راهی برای اداره کشور در وضعیت سخت تحریمی دانسته است. این اظهارات با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران اظهارات واعظی را پس از چندین و چند بار تکذیب دخالت دولت در بازار ارز از سوی رئیس کل بانک مرکزی، رئیس‌جمهور و حتی شخص واعظی، تعجب‌برانگیز خواندند و از دولتی‌ها خواستند با صداقت بیشتری با مردم برخورد کنند. همچنین برخی کاربران نیز حرف‌های واعظی را نوعی فرار رو به جلو تحلیل کردند و آن را نشئت گرفته از سواد پایین اقتصادی او دانستند، این دسته از کاربران معتقدند عملاَ دست بردن در بازار ارز از سوی دولت امکانپذیر نیست. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.

 
رضا صداقت:

جناب آقای رئیسی! قبل از این شواهد به عمدی بودن افزایش قیمت دلار (که موجب افزایش قیمت‌ها و کوچک شدن هر چه بیشتر سفره مردم) توسط دولت اشاره داشت، این روز‌ها واعظی هم به آن اعتراف کرد. لطفاً طبق قاعده «اقرار العقلاء علی انفسهم نافذ» رئیس دولت را بازخواست کنید.

مجید قربانی:

۶ شهریور ۹۷: «روحانی: اگر بخواهیم در عرض دو هفته قیمت ارز به قیمت پارسال برمی‌گردد!» ۷ اسفند ۹۹ واعظی: «از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم!» قضاوت با خودتون!

سارا هوشمندی:

۱- واعظی: از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران۲۵ یا۲۷هزار تومان نیست و ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم؛ ۲- سیف، روحانی، واعظی: دولت در گرانی ارز مقصر نیست؛ ۳- میرحسین موسوی: با پدیده‌ای مواجه هستیم که در دوربین زل می‌زند و دروغ می‌گوید! ۴- پیدا کنید پرتقال فروش را!

علی‌اکبر رائفی‌پور:

بار‌ها در رسانه‌های‌شان به دروغ فریاد زدند دلیل بالا بودن قیمت دلار عدم تصویب FATF است. حالا رئیس دفتر رئیس‌جمهور می‌فرمایند دولت به عمد و با اراده خود قیمت دلار را بالا نگه داشته است.

مهران ابراهیمیان:

از نظر اقتصادی و مردم شما آقای واعظی و سایر دوستان که این تصمیم رو گرفتید، یعنی دستبرد زدید به سفره‌های مردم و کوچکشون کردید. همون کاری که در برنامه تلویزیونی برای ریزش بورس کف تعیین کردید تا تتمه پس‌انداز مردم و دارایی‌هاشون رو بخار کنید! دیگه چه بلایی سر مردم درآوردید؟

آرزو گودرزی:

واعظی: «ما دلار رو تا ۲۷ هزار تومان گرون کردیم!» مردم عزیز شما یادتون نمیاد، اینا همش اثرات اونچنان رونقمونه، تا بتونیم فشار دشمن رو به راحتی بهتون منتقل کنیم، وگرنه ما که اختیار عوض کردن منشی خودمونم نداشتیم حالا یه کنسرت برید یه ربنا هم بزنید به گوش، همه رو میشوره میبره.

رضا خاناکی:

آقای واعظی فرمودن که نرخ دلار رو ما عمداً آوردیم بالا که بتونیم وضعیت رو کنترل کنیم و فشار حداکثری رو شکست بدیم. هنوز ایشون نفهمیدن نرخ دلار (و در کل بازار) تابعی از خواست شما نبوده و نیست! اگر بود که الان شاخص بورس‌۱۶۰۰ بود!

داوود منظور:

ادعای آقای واعظی در مورد ارز نشان از سطح سواد اقتصادی ایشان و صد‌البته نوعی فرار روبه جلو است. تصمیم دولت در مورد نرخ ارز همان معجزه دلار ۴۲۰۰ تومانی است. نرخ ارز در بازار حاصل اراده هیچ کس نیست و معلول شرایط عرضه و تقاضای ارز است که قطعاً متأثر از حکمرانی ضعیف دولت در اقتصاد می‌باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
این دسته از کاربران معتقدند عملاَ دست بردن در بازار ارز از سوی دولت امکانپذیر نیست؟؟؟
وقتی در دولت 10 میلیارد دلار گم میشه این چیزا که دیگه تعجبی نداره
مثل اینگه ته جیب شلوارش سوراخ بوده 10 میلیارد افتاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
1
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است...
حیف واقعا حیف
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار