کد خبر: 1040024
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۳ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۸۹ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۳۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۵۲۳ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۴ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشور‌های برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۲ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۷ هزار نفر عبور کرده و در میان کشور‌های اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۶ هزار، روسیه بیش از ۸۵ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۶۹ هزار، ایران با بیش از ۵۹ هزار و ۸۰۰، کلمبیا با بیش از ۵۹ هزار و ۵۰۰، آرژانتین با ۵۱ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۹ هزار، پرو با بیش از ۴۶ هزار و لهستان با بیش از ۴۳ هزار جان‌باخته دیگر کشور‌هایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۹۱۲ مبتلا، ۵۲۳ هزار و ۸۲ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۷۹ مبتلا، ۱۵۶ هزار و ۹۷۰ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۹۴ مبتلا، ۲۵۲ هزار و ۹۸۸ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۸۶ مبتلا، ۸۵ هزار و ۳۰۴ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۵ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۴۱۵ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۰ مبتلا، ۸۶ هزار و ۱۴۷ قربانی

۷. اسپانیا: سه میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۵۳ مبتلا، ۶۹ هزار و ۱۴۲ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۲۳ مبتلا، ۹۷ هزار و ۲۲۷ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۷۱ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۳۲ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۰۶ مبتلا، ۷۰ هزار و ۴۲۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، آفریقای جنوبی، اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار