کد خبر: 1040014
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با وضعیت بیمارستان‌های پایتخت در پاندمی کووید ۱۹، توضیحاتی ارائه داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، به دستاورد‌های بیماری کرونا در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: از دستاورد‌های این دوران می‌توان به تعامل بین ۱۷۵ بیمارستان شهر تهران اشاره کرد.

وی افزود: برای اولین بار در این دوران مرزبندی دانشگاه کنار گذاشته شد و شبکه‌های ارجاع و هماهنگی شکل گرفت. اتفاقی که سال‌ها به دنبال آن بودیم و حالا در این دوران به وقوع پیوست.

توکلی ادامه داد: در شهر تهران تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته شد تا این شهر به صورت مستقل و مجزا مدیریت شود و از نظر ساختار مدیریت بحران پذیرفته شده و کمک کننده است.

وی افزود: از دیگر دستاورد‌های اساسی تجمیع بیمارستان‌ها توزیع مناسب بستری بیمار بر اساس مرکز، غرب، شرق، جنوب و شمال تهران بود به ویژه در موج سوم که شاید پیچیده‌ترین و سهمگین‌ترین موج بود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: در موج سوم به توازن خوبی بین بستری در بیمارستان‌های مختلف شامل ۴۰ درصد بیمارستان‌های دولتی، ۳۰ درصد عمومی غیردولتی وابسته به نهاد‌های خاص، ۳۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی و خیریه رسیدیم.

توکلی ادامه داد: این توازن تخت و بستری، دستاورد خوبی بود که با همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: دستاورد دیگر تغییر طراحی بیمارستان‌ها بود که با توجه به بیماری‌های نوپدید که درگیری جهان شمول دارند باید لحاظ شود و توجه ویژه به بخش‌های ایزوله و تنفسی و بیماری‌های واگیر نوپدید مسئله مهمی بود.

توکلی افزود: افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه در شهر تهران اتفاق بزرگی بود که بیش از یک هزار تخت مراقبت ویژه را تجهیز کردیم. این امر تنها با هماهنگی و درگیر شدن همه حوزه‌های عملیاتی و تصمیم گیر در شهر تهران امکان‌پذیر بود.

وی با عنوان این مطلب که برای اولین بار در دوران کرونا حقانیت و مظلومیت حوزه درمان با نگاه ویژه حاکمیت دیده شد، گفت: در موج اول بیشترین نگرانی و ترس و اضطراب بین کارکنان حوزه سلامت وجود داشت، در موج دوم درگیری زیاد کادر درمان و در موج سوم حجم زیاد بیماری که شاید به غلط تفسیر به بالا بودن مرگ و میر شد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: به نسبت ابتلای بیماران کووید ۱۹، مرگ در استان تهران از استاندارد کشوری و بین‌المللی بیشتر نبود. در این مدت تا ۷ هزار تخت زیر بار بیماری رفت که فشار زیادی به کادر درمان آورد.

توکلی گفت: باید توجه داشت پاشنه آشیل مدیریت کرونا، هماهنگی و همراهی مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل بحران کووید ۱۹ است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار