کد خبر: 1039984
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر اینکه دستگاه های دولتی لازم است تسهیل گر فعالیت های مردم باشند، گفت: برای اولین بار سند توسعه حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان با نگاه ویژه به شهرستان ها تدوین شده است که این برنامه از ابتدای سال آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی روزیکشنبه سوم اسفند۱۳۹۹ در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران و کرون به اهمیت استفاده صحیح از همه سرمایه های موجود در این شهرستان اشاره کرد و گفت: رصد و پایش در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... از موضوعات مهمی است که باید برای رسیدن به وضع مطلوب انجام شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برای توسعه در هر زمینه ای باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد تا توسعه پایدار شکل بگیرد، اظهار داشت: نمازخانه، نگارخانه و سالن نمایش از حداقل های پیوست فرهنگی در همه پروژه ها هستند که باید به صورت جدی مد نظر مسئولان همه شهرستان ها قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید تسهیلگر فعالیت های مردم باشند، افزود: اگر امروز در شهرستان تیران و کرون مشکل اشتغال وجود ندارد به علت پای کار آمدن مردم است و باید مردم تکریم شوند.

 حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه همزمان با برنامه ششم توسعه که به صورت کشوری برگزار می شود، لازم است برنامه استانی و شهرستانی هم پیش بینی شود، تصریح کرد: برای اولین بار سند توسعه حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان با نگاه ویژه به شهرستان ها برای 5 سال آینده تدوین شده است و این برنامه از ابتدای سال آینده ابلاغ خواهد شد.

 وی با بیان اینکه این سند در اختیار مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم در مجلس قرار می گیرد، افزود: این سند نوعی مطالبه گری فرهنگی در هر بخش و شهر و روستا به وجود می آورد و نقشه راه را مشخص می کند.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه این شورا در واقع پارلمان فرهنگی است و مصوبات آن لازم الاجرا است، گفت: خوشبختانه امسال 9 کارگروه تخصصی در استان اصفهان تشکیل دادیم که این کارگروه ها متناظر با استان در همه شهرستان ها تشکیل خواهد شد.

 حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و امور مساجد، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست، کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم، کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده و کارگروه توسعه فعالیت های قرآنی و فرهنگی و هنری عناوین این 9 کارگروه هستند.

وی خاطرنشان ساخت: در نشست گذشته شورای فرهنگ عمومی کشور، گزارش فعالیت های شورای استان اصفهان و طرح ها و ایده های این شورا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و همچنین استاندار اصفهان مطرح شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه 3 مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در شورای کشور نیز تصویب شد که برای اجرا به کل استان های کشور ابلاغ شود، گفت: رصدخانه فرهنگی اجتماعی، سند ارتقاء و توسعه کارکرد مساجد و تشکیل 9 کارگروه تخصصی در ذیل شورای فرهنگ عمومی، ایده های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان هستند که در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شد و برای اجرا به همه استان های کشور ابلاغ می شود.

خاطرنشان میشود جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران وکرون باحضور اعضا روزیکشنبه سوم اسفند۱۳۹۹در دفتر حجت اسلام رشیدیان امام جمعه تیران وکرون برگزارشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها