کد خبر: 1039853
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
رئیس جمهور گفت: می‌ترسم در پشت پرده، دستی در کار باشد و بخواهد مردم را از انتخابات مأیوس کند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز (چهارشنبه ۶ بهمن) در جلسه هیأت دولت با تبریک میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام گفت: یکی از ویژگی‌های مهم امیرالمؤمنین این است که جمع اضداد بود. یعنی رحم و عطوفت و دستگیری از بیچارگان و ایتام با دلاوری‌های میدان جنگ که کسی در برابر او جرأت نمی‌کرد عرض اندام کند، جمع شده بود.

وی ادامه داد: دقت امیرالمؤمنین در اموال مردم و بیت‌المال و از طرفی دیگر آزادی که به همه حتی مخالفین خود می‌داد، از ویژگی‌های ایشان بود. اینکه در مسجد نماز بخواند و عده‌ای با خواندن قرآن نماز ایشان را قطع کنند و او دومرتبه نماز را ادامه بدهد و چندبار تکرار شود، بدترین فحاشی‌ها در مقابل ایشان رخ می‌داد.

روحانی به صبر ۲۵ ساله امیرالمؤمنین علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: آن همه ظلم، ستم و حق‌ها که پامال شد، حتی به زهرای اطهر سلام‌الله علی‌ها توهین شد و دخت پیامبر آزار دید، امیرالمؤمنین به خاطر وحدت امت اسلامی و بهم نپاشیدن نظام نوپای اسلامی تحمل کرد. این جمع ارزش دارد. وقتی عبادت، عدالت، اخلاق، شهامت، صبر و ایستادگی در کنار هم قرار می‌گیرد، زیبا می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: چیزی که خدا از ما خواسته و پیامبر را الگوی ما قرار داده، فرموده «اِنَّکَ لَعَلَی‌ٰ خُلُقٍ عَظیم». یعنی وقتی قرآن می‌خواهد از پیامبرش تجلیل کند این ویژگی پیامبر را بیان می‌کند. امیرالمؤمنین الگوی ما باید باشد، برای وحدت جامعه و حفظ نظام، صبر و بردباری و مظلومیتی که داشت. مظلومیتی که حتی در دوران خلافتش ادامه داشت. شاید ایشان یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشری باشند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین باید امام و الگو و راهنمای ما باشد، تصریح کرد: اگر کسی امام جماعت است و پشت سرش ایستاده‌ایم وقتی قیام می‌کند و به سجده می‌رود، ما هم همین کار را می‌کنیم. باید حرکات و سکنات ما مثل امام باشد. وگرنه اگر همه ویژگی‌های او با ما متفاوت باشد او امام ما نیست، امام متقین است نه امام هر کسی. همه تلاش ما باید این باشد که در مقام عمل او امام و مقتدای ما باشد و پای ما جای پای مبارک ایشان باشد.

روحانی روز پدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر فرمود من و علی پدران این امت هستیم. پیامبر عظیم‌الشأن و مولای ما امیرالمؤمنین پدران همه ما مسلمانان هستند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: این روز‌ها مسئله بسیار مهمی پیش رو داریم که همه باید توجه کنیم و شخص من به‌عنوان رئیس‌جمهور جامعه، بار بسیار سنگینی بر دوش خودم احساس می‌کنم. اصل ۱۱۳ بر دوش من سنگینی می‌کند. واقعاً «الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ»؛ می‌خواهد استخوان‌های پشت را بشکند.

وی ادامه داد: اصل ۱۱۳ رئیس‌جمهور کشور را مسئول اجرای قانون اساسی می‌داند. یعنی هرکجای قانون اساسی صدمه ببیند این رئیس‌جمهور است که باید فریاد بزند و از همه توانش استفاده کند. این اصل کاملاً روشن است و هیچ نیازی به تفسیر ندارد. واضحات و بدیهیات که تفسیر ندارد؛ کاملاً‌روشن است. رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است نه نظارت، خیلی از نظارت بالاتر است.

روحانی گفت: چطور در جامعه ببینیم مهم‌ترین اصل قانون اساسی نسبت به قوای سه‌گانه یعنی اصل ۵۷ که استقلال سه قوه را تصریح می‌کند. هیچ قوه‌ای حق ندارد در کار قوه‌ای دیگر دخالت کند. هیچ قوه‌ای نمی‌تواند به قوه دیگر بگوید چرا این روش را انتخاب کردید. مداخله معنایی ندارد.

نباید بگذاریم قانون اساسی تخریب شود

روحانی با تأکید بر اینکه قوای سه گانه از هم استقلال دارند، اظهار داشت: معنی استقلال را همه توجه کنیم. در پایان اصل ۵۷ قانون اساسی تصریح می‌کند که این قوا، مستقل از یکدیگر هستند. قوه مجریه استقلال دارد و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند در کار قوه مجریه دخالت کند. اجرا با ما است. قانون اساسی در اصل ۶۰ تصریح می‌کند، جز مواردی که مسئولیت به‌عهده مقام معظّم رهبری است آنجا را استثنا می‌کند و می‌گوید کل اجرا به عهده رئیس‌جمهور و وزرا است. این صراحت قانون اساسی است. ما نباید این قانون اساسی را به تعطیلی بکشانیم و نباید بگذاریم قانون اساسی تخریب شود.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه به فردی به نام حسن روحانی اهانت بشود مهم نیست؛ حسین روحانی فردی است که به او اهانت شده، امّا عنوان ریاست‌جمهوری غیر فرد است. کسی حق ندارد این عنوان را تخریب کند. این وظیفه ماست و این عنوان را باید حفظ کنیم. مخصوصاً که به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم و می‌خواهیم مردم مشارکت حداکثری داشته باشند. اینطوری مشارکت حداکثری داشته باشند؟ مشارکت حداکثری داشته باشند که چکار کنند؟ که رئیسی جمهوری را انتخاب کنند که از فردای انتخاب، بشود تابلو و سیبل همه تیر‌های زهرآگین و فحاشی و تهمت؟ اگر این است، مگر مردم بیکارند که پای صندوق بروند.

وی ادامه داد: من می‌ترسم در پشت پرده، دستی در کار باشد و بخواهد مردم را از انتخابات مأیوس کنند. به مردم بگویند کجا می‌خواهید بروید، چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟ اراده دست ماست نه شما. شما مردم کاره‌ای نیستید. نگذاریم چنین فکری پشت پرده توسعه پیدا کند. تمام آن‌هایی که انتخاب می‌شوند توسط مردم و یا توسط مردم انتخاب نمی‌شود و انتصاب می‌شوند، امّا طبق قانون انتصاب می‌شوند، دارای احترام هستد و جایگاه خودشان را دارند.

روحانی با بیان اینکه ما گاهی تیر‌ها را نمی‌بینیم، امّا سوزش آن را از پشت سر حس می‌کنیم چرا که در میدان جنگ هستیم و آن‌ها پشت سر هستند و از پشت تیر می‌زنند، گفت:، اما تیر‌هایی که از رو به روی ما می‌آید برای دشمن است و ما آن را می‌بینیم. سوزش سینه ما در میدان جنگ برای تیر‌های دشمن است که به ما شلیک می‌کنند، اما از پشت سر هرچه احساس سوزش می‌کنیم مال تیر‌هایی است که از پشت جبهه می‌آید. نگذاریم چنین کاری صورت بگیرد.

مثل این که یادمان رفته که در شرایط جنگ هستیم

وی ادامه داد: مثل این که یادمان رفته که در شرایط جنگ هستیم و تروریسم اقتصادی هنوز ادامه دارد. مثل این که یادمان رفته در این شرایط سخت کرونایی تحریم و کرونا از دو طرف برای ما مشکل ایجاد کرده است.

روحانی با بیان اینکه متأسفانه توصیه‌های رهبری را فراموش می‌کنیم که چند بار تاکید کردند اخلاق و ادب اسلامی را رعایت کنید، اظهار داشت: چرا توصیه رهبری را فراموش می‌کنیم؟ رهبری چند بار باید تاکید کنند که احترام یکدیگر را نگه دارید، اخلاق و ادب اسلامی را مراعات کنیم؟ یعنی هر هفته و هر روز ایشان باید این را توصیه کنند چرا گوش نمی‌کنیم؟ وقتی رهبر انقلاب نکته‌ای را تاکید می‌کنند باید تا آخر عمر و برای همیشه آویزه گوش ما باشد و به آن عمل کنیم.

نگذاریم مردم مایوس شوند

وی ادامه داد: نگذاریم مردم مایوس شوند. اداره کشور پیچیدگی‌های بسیار فراوانی دارد، اجرای امور کار ساده‌ای نیست. با احساسات و هیجانات و فریاد و شعار که نمی‌توان کشور را اداره کرد.

رئیس جمهور، وحدت، اتحاد و انسجام مخصوصاً میان قوا را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید روبروی هم قرار بگیریم، ما باید کنار هم باشیم و دست یکدیگر را بگیریم، نباید مچ‌گیری کنیم بلکه باید دستگیری کنیم. امروز وحدت و انسجام بزرگترین وظیفه ماست و آن چیزی که می‌توان دشمن را شکست دهد قانون نیست، بلکه وحدت، اتحاد و یکپارچگی است، مردم و اراده آنهاست هستند که می‌توانند دشمنان ما را به شکست بکشاند وگرنه نوشتن یک یک خط روی کاغذ که کاری نمی‌تواند انجام دهد.

روحانی در ادامه با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: علامت‌ها باید صلح آمیز باشد و عمل ما هم به صلح‌آمیز بودن کمک کند. دشمنان می‌گویند فعالیت شما صلح‌آمیز نیست. با گفتن ما، مردم و دوستان ما در دنیا قبول می‌کنند، ولی دشمنان قبول نمی‌کنند. برخی از مردم هم می‌دانند که ما درست می‌گوییم یا بدخواهان. در اینجا نقش نهاد‌های تاثیرگذار بین‌المللی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه من نمی‌گویم آن نهاد اشتباه نمی‌کند، اما وقتی آن نهاد گفت که این کشور فعالیتش صلح‌آمیز است، آن حربه از بین می‌رود، تصریح کرد: یکی از آثار مهم برجام گرفتن این حربه از دست دشمن بود. همه بهانه دشمن پرونده PMD بود. ما PMD را بستیم. بزرگترین ضربه بر پیکره تبلیغات و سیاست‌های بدخواهان بسته شدن این پرونده بود.

محکم در برجام حضور داریم

روحانی با تاکید بر اینکه ما محکم در برجام حضور داریم، خاطرنشان کرد: ممکن است تعهدات خود را بنا به دلایلی کاهش دهیم، ولی اصل برجام را قبول داریم و از برجام حفاظت می‌کنیم. ما بودیم که آن را حفظ کردیم. اگر ما در سه سال جنگ اقتصادی صبر و تحمل نمی‌کردیم، برجامی باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برجام به خاطر صبر و مقاومت ملت ایران زنده است، اظهار داشت: آمریکا که از برجام خارج شده و اروپا از ترس به خانه خود رفته بود. ما می‌توانستیم از آن خارج شویم، ولی آن را حفظ کردیم. برای به کرسی نشاندن حرف‌مان، اینکه از صندلی اتهام پایین نشسته و در صندلی مدعی قرار بگیریم، راهش همکاری با آژانس است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی راه همکاری با آژانس تخریب شود، راه و مسیر دیگری باقی نمی‌ماند، بیان کرد: آژانس در برابر ترامپ ایستادگی کرد. آن‌ها از نیویورک به وین رفتند، ولی موفق نشدند. مدیرکل وقت آژانس را به نیویورک بردند، ولی ۱۵ بار گزارش داده شد که ایران به تعهداتش پایبند بوده است. یکی از جا‌هایی که ترامپ شکست خورد، این بود که از آژانس شکست خورد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ترامپ یک سال در برجام بود، ولی می‌خواست از طریق آژانس برجام شکست بخورد، گفت: آمریکا و برخی دیگران می‌خواستند ایران را محکوم کنند که ایران همکاری نمی‌کند، ولی آژانس اعلام کرد که ایران همکاری می‌کند. سه کشور اروپایی که خیلی به ما بدهکار هم هستند می‌خواستند حربه‌ای به دست آوردند که علیه ایران استفاده کنند، این حربه از آن‌ها گرفته شده است.

رئیس جمهور با بیان این که روابط با سازمان ملل برای ما اهمیت دارد، اظهار داشت: این‌ها مسائل مهمی است این‌ها را باید یک کسی فکر و مطالعه کرده باشد که سیاست و قانون بلد باشد.

روحانی با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی و موضع دولت درباره این قانون گفت: ما همان موقع تصویب قانون، حرف‌هایمان را گفتیم، اما وقتی کاری مجلس انجام داد و قانون کشور شد ما طبق قانون اساسی باید اجرا کنیم و اجرا هم کردیم.

وی ادامه داد: از یک طرف می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم، از طرف دیگر قانونی است که اگر درست و حساب شده اجرا نشود، همه ساختمان را تخریب می‌کند. قانونش این است که باید پایه ساختمان را محکم کنیم اگر درست اجرا نشود این بولدزر تمام ساختمان را خراب می‌کند.

روحانی یادآور شد: خیلی مراقبت می‌خواست که ما به قانون عمل کنیم، اما روابط را با آژانس را هم حفظ کنیم و از این مهم‌تر به دنیا بگوییم که ما حرکت صلح آمیز انجام می‌دهیم. ممکن بود ما فردا بگوییم که آژانس برود بیرون، آژانس می‌رفت بیرون و فعالیت ما غیرصلح آمیز می‌شد، ولی قضاوت دنیا این می‌شود که خیلی مهم بود.

دولت این هفته تدبیر خود را ثابت کرد

رییس جمهور با بیان اینکه این اقدام کار بسیار بزرگ دولت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این دولت، دولت تدبیر و امید است و همه جا باید تدبیر خود را ثابت کند و این‌جا تدبیر خود را ثابت کرد. هم قانون را اجرا کرد و ذره‌ای از قانون کوتاه نیامد. اگر این قانون صد درصد است ما ۹۹/۹ را اجرایی نکردیم بلکه ۱۰۰ درصد به قانون عمل کردیم و اجرا کردیم.

روحانی ادامه داد: ما هنرمندانه و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که آژانس گفت ایران نمی‌خواهد با من همکاری نکند. به نظر من یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از روز‌های ماندنی تاریخ جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید بود. ما قانون را به احسن وجه اجرا کردیم، قانون اجرا شد و آرامش در دنیا برقرار شد. مگر ما می‌خواهیم دنیا را علیه خودمان بشورانیم؟!

مخدوش کردن توافق دولت ایران و آژانس بین المللی بازی در زمین خودی نیست

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس بین المللی را مخدوش کند، بازی در زمین دشمن است و بازی در زمین خودی نیست.

روحانی خطاب به طرف‌های برجام گفت: ما ملت و دولت و نظامی هستیم که یا چیزی را قبول نمی‌کنیم یا اگر قبول کردیم به عهدمان پایبند می‌مانیم. این را دین و اخلاق و فرهنگ ایرانی به ما گفته است.

رییس جمهور با اشاره به آیات ۵۳ تا ۶۶ سوره انفال گفت: قرآن معجزه عظیمی است. اخلاق، سیاست داخلی و خارجی، دفاعی و امنیتی و معاهدات خداوند همه چیز را در این یک صفحه گنجانده است. این که با آمریکا چگونه باید رفتار کنیم، با اروپا و برجام چه کار کنیم در این یک صفحه قرآن آمده است.

هیچ کشوری جز ایران صد در صد به عهده و پیمان خود در برجام عمل نکرد

روحانی ادامه داد: قرآن در همین آیات به پیامبر می‌گوید تو با این کفار بار‌ها عهد و پیمان بستی و تو پای پیمان ایستادی، اما آن‌ها پیمان را شکستند. بعضی از انقلابی‌های دوآتشه افراطی زمان پیغمبر چیز دیگری می‌گفتند. می‌گفتند دیروز رفتی با آن‌ها عهد بستی، عهد را شکستند باز دوباره می‌روی با آن‌ها عهد می‌بندی، بار سوم و چهارم، می‌گفتند پیغمبر ساده لوح است که با این‌ها عهد می‌بندد. در حالی که این‌ها فلسفه‌ای دارد، اسلام دین صلح و پیمان و نگهداشتن و مصر بودن بر عهد و پیمان خود است.

وی خطاب به طرف‌های برجام گفت: ما برجام را امضا کردیم و به خوبی به آن عمل کردیم و پای امضایمان ایستادیم. اما خودتان کلاه خود را قاضی کنید هیچ وقت شما صد در صد به عهد و پیمان خود عمل نکردید. آمریکا که هیچ، بقیه هم همینطور. هیچ کشوری جز ایران صد در صد به عهده و پیمان خود عمل نکرد.

ما ساختار برجام را حفظ کردیم

روحانی با بیان این که ما ۷ کشور در برجام بودیم، گفت: ما طبق مصالح کشور پای عهد و پیمان ایستادیم و عمل کردیم. دو کشور چین و روسیه نسبتا با ما کار کردند و تلاش کردند که عمل کنند. سه کشور اروپایی بسیار سست عمل کردند و در بسیاری از مقاطع حتی بی‌عمل بودند. آمریکا هم که تروریسم اقتصادی اعمال کرد و از این معاهده خارج شد و در طول این سه سال این همه جنایت کرد.

رییس جمهور افزود: امروز در دنیا اگر کسی اسم برجام را می‌آورد، مدیون ایران و ملت آن است. ما این ساختمان را حفظ کردیم. این که شما الان می‌گویید صندلی ما را سرجایش بگذارید می‌خواهیم برگردیم، اگر اجازه بدهیم که برگردید این صندلی و ساختمان را ما حفظ کردیم. اگر ما نبودیم چیزی نبود که شما امروز بگویید ما حاضریم برگردیم.

آمریکا برای بقا، حیات و نشاط برجام باید دست از تروریسم اقتصادی بردارد

وی تاکید کرد: ما همچنان می‌خواهیم برجام مستحکم باقی بماند. اما خیلی روشن است که امروز در شرایطی هستیم که بقا، حیات و نشاط برجام برمبنای این است که آمریکا دست از تروریسم اقتصادی بردارد. ما از شرط نمی‌گوییم و توقع بالایی نداریم، آمریکا باید پای این عهد و پیمان بود و عمل می‌کرد، اما آن دولت قبلی از آن خارج شد. دولت فعلی هم می‌داند که دولت قبلی اشتباه کرده است.

روحانی ادامه داد: مقامات عالی رتبه دولت بایدن حداقل سه تا چهار بار به صراحت اعلام کردند که فشار حداکثری نسبت به ایران شکست خورده است البته ما که می‌دانیم شکست خورده است شما خودتان فهمیدید و اعلام کردید که شکست خورده است.

وی گفت: در این دولت جدید آمریکا یک حرف خوب همین بود که گفتند این فشار حداکثری نسبت به ایران جواب نداده و شکست خورده است و کار‌هایی که ترامپ کرده همه بی ربط بوده است. آخرین کار بی ربط او هم نامه‌ای بود که به شورای امنیت داده بود که این دولت جدید آن‌ها آن را پس گرفت.

رییس جمهور افزود: این که اعلام می‌کنند کار‌های ترامپ غیرعاقلانه و غیرمنطقی و خلاف قانون بوده است این هم حرف خوبی است. این حرف‌های خوب اقدامات اولیه است، اما آنچه مهم است شما می‌خواهید به مسیر فعالیت‌های تروریستی اقتصادی ادامه دهید یا نه؟ همه حرف اینجا است که قبول دارید ترامپ تروریست بوده یا نه؟ قبول دارید سه سال نسبت به ملت ایران جنایت شده است یا نه؟

وی یادآور شد: من به یکی از مسوولین مهم اروپایی گفتم در این سه سال ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر مستقیم و صد‌ها میلیارد دلار ضرر غیرمستقیم زدید و جنایت بزرگی صورت گرفته است. این که این جنایت چگونه باید جبران شود و آن‌ها چگونه باید جبران کنند قدم‌های بعدی است، اما قدم اول توقف جنایت است.

روحانی اضافه کرد: نمی‌شود که جنایتی را ادامه داد بعد بگویید که می‌خواهیم کار خوب انجام دهیم. ادامه جنایت با ادعای انجام کار خوب نمی‌شود. جنایت باید متوقف شود. شما هنوز حساب بانک‌های ما را آزاد نکردید. شما که از روز اول در کاخ سفید اعلام کردید ما در مساله کرونا می‌خواهیم به همه کمک کنیم آیا در مساله کرونا به ایران کمک کردید؟ ما ۵ میلیارد دلاری وامی که برای کرونا از صندوق بین المللی درخواست کردیم و دولت قبل شما مانع شد آیا شما این مانع را برداشتید بنابراین به حرفی که می‌زنید عمل کنید.

وی گفت: همین که می‌گویید فشار حداکثری جواب نداده در مقام عمل این کار را انجام دهید و نه در زبان. ما توقع زیادی نداریم و نکته فوق العاده‌ای نمی‌گوییم. ما می‌گوییم آدم جنایت کار آدمی که ضربه می‌زند تیر را مرتب به قلب مردم رها می‌کند کمان آن را کنار بگذارید تیراندازی نکند آیا توقف تیراندازی توقع زیادی است؟

دولت جدید آمریکا عملیات تروریستی اقتصادی را فورا متوقف کند

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت جدید آمریکا عملیات تروریستی اقتصادی را فورا متوقف کند، وقتی این کار را کرد، راه باز می‌شود، در ساختمان باز می‌شود و صندلی هم هست. آن وقت می‌شود مذاکره کرد. در برجام صحبت می‌کنیم، ولی بر برجام صحبت نمی‌کنیم. اضافه کردن دو ماده ممکن نیست، ولی شرط همه اینها، پایان تروریسم و فشار است.

وی با بیان اینکه خداوند به ملت ایران صبر و ایستادگی داد و به ما توفیق داد که این رنج را کم کنیم، تصریح کرد: در طول این ۱۱ ماه، ۳۲ هزار میلیارد تومان و ۹.۵ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های ضروری توسط بانک مرکزی پول داده شده است. معنی آن شکست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی است.

رییس‌جمهور با اشاره به افتتاح بزرگراه غدیرخاطرنشان کرد: این بزرگراه در این دولت و در سال ۹۴ شروع شده و در سال ۹۹ افتتاح می‌شود. این بزرگراه مسیر ماشین‌هایی که از غرب به جنوب کشور می‌روند را دو ساعت کوتاه می‌کند. این کمک به استان قزوین، البرز، تهران و سمنان است. این جاده از آبیک به ورامین متصل می‌شود. این مسیر به تهران و کرج کمک می‌کند تا این شهر‌ها تنفس کنند.

باید تا پایان تیرماه مردم سی‌سخت به خانه‌های خود برگردند

روحانی با اشاره به زلزله در سمیرم، دنا و سی‌سخت ابراز داشت: مردم در سمیرم، دنا و سی‌سخت دچار زلزله شده، خانه‌شان را از دست داده اند و هوا هم سرد است. من وزیر راه را به عنوان نماینده خود اعزام کردم. مدیریت بحران اعزام شد. استاندار از ابتدا پای کار بود. در دولت تصویب کردیم ۱۸۵ میلیارد تومان برای کمک‌های بلاعوض و ۳۷۸ میلیارد تومان برای کمک‌های قرض‌الحسنه تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه باید تا پایان تیرماه مردم به خانه‌های خود برگردند، گفت: من به مردم سی‌سخت، دنا و سمیرم همه ملت ایران در غم و رنج شما شریک هستند و امیدواریم مردم در اسرع وقت در خانه خود مستقر شوند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
چه جالب!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
باز هم دوگانه سازی های ساختگی به نفع خود..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
نترس عزیزم نترس
دیگه کسی بر حرفات تره هم خورد نمیکنه
بیخودی گوشب تنت آب میشه
نترس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
بیا یه جای گرم که از ترس نلرزی
برای شما هم جا هست
نترس نلرز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار