کد خبر: 1039846
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
در دیدار با مدیر و جمعی از معلمان مدارس اسلامی راهیان کوثر استان البرز مطرح شد
مدیر و جمعی از معلمان مدارس اسلامی راهیان کوثر البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت امام علی علیه‌السلام، بیان داشت: بااینکه ما خود را از شیعیان و متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌دانیم اما در عمل آیا واقعاً این‌گونه هستیم؟

وی در ادامه با اشاره به روایتی از رسول اکرم صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم، تعبیر کرد: قسمت زیادی از فضایل و ویژگی‌های امیرالمؤمنین علیه‌السلام بیان و ثبت‌نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به روایاتی از امام صادق علیه‌السلام که می‌فرمایند: «لَیسَ مِن شِیعَتِنا مَن قالَ بِلِسانِهِ و خالَفَنا فی أعمالِنا و آثارِنا» که «شیعه ما نیست. آن‌که به زبان دم [از تشیع] زند امّا در عمل برخلاف اعمال و کردار ما رفتار کند» گفت: متأسفانه در کشور شیعه و اسلامی مسئولی در تلویزیون حاضر می‌شود و مقابل چشم هشتاد میلیون ایرانی دروغ می‌گوید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه معارف، مطالب و دستورات اهل‌بیت علیهم‌السلام حیات‌بخش، امیدآفرین و جامعه‌ساز است، بیان داشت: باید در مدارس به این معارف و دستورات با توجه ویژه‌ای پرداخته شود.

وی با تأکید بر این مهم که «آموزش» باید همراه با «پرورش» باشد، اذعان داشت: متأسفانه در سالیان اخیر باروی کار آمدن مدارس غیردولتی و توجه بیشتر روی بحث کنکور صرفاً به آموزش پرداخته می‌شود و پرورش کاملاً فراموش‌شده است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه اگر مدرسه درست شود، جامعه درست خواهد شد، گفت: کسی که صرفاً آموزش ببینید و از پرورش و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام دور باشد فردا با گرفتن مسئولیت به اختلاس روی می‌آورد و خود را خدمتگزار مردم نمی‌داند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه محتواهای پرورشی نجات‌بخش است، تأکید کرد: باید به محتواهای پرورشی و تربیتی به‌اندازه محتواهای علمی پرداخته و توجه شود.

وی از منزل، مسجد و مدرسه به‌عنوان سه عنصر مهم در امر پرورش نام برد و با اشاره به حوادث اول انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: در سال‌های اول انقلاب کسانی که مسئولیت امور را به عهده داشتند افراد مسجدی بودند و لذا در آن سال‌ها خبری از اختلاس و فساد نبود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه کسی که مسجد می‌رود و نماز می‌خواند باکسی که مسجدی است و در مسجد پرورش و تربیت‌یافته تفاوت دارد، گفت: مسئولی که مسجدی باشد اهل فساد و رانت نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه مربی باید مربا (تربیت‌شده) باشد، گفت: مربی علاوه بر کسب آموزش‌های علمی و معرفتی لازم باید با عشق به کار خود نگاه کند و صرفاً آن را یک شغل برای خود نداند.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری و مؤثر از فضای مجازی جهت آموزش دانش آموزان، گفت: باید محتواهای پرورشی جذاب، گویا، اثرگذار و جامع برای استفاده دانش آموزان در فضای مجازی فراهم کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیر مدارس اسلامی راهیان کوثر استان البرز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی این مجتمع آموزشی پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار