کد خبر: 1039780
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
زن جوان وقتی برای خودش و مهمان ۱۲‌ساله‌اش مشروب دست‌ساز سفارش می‌داد نمی‌دانست هر دو با مصرف آن به کام مرگ خواهند رفت. فروشنده مشروب از سوی مأموران پلیس بازداشت شد و به اتهام قتل عمد تحت بازجویی قرار دارد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  چندی قبل کارکنان بیمارستانی در تهران مرگ مشکوک زن و دختر نوجوانی را به مأموران پلیس اطلاع دادند. مأموران پلیس وقتی در بیمارستان حاضر شدند با جسد بی‌جان دختر ۱۲‌ساله‌ای به نام شیدا و زن ۲۸‌ساله‌ای به نام فرزانه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت بر اثر مسمومیت به کام مرگ رفته‌اند. بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد ساعتی قبل اعضای خانواده زن ۲۸ ساله پیکر نیمه جان او و دختر ۱۲‌ساله‌ای که مهمان فرزانه بوده برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌اند. فرزانه قبل از مرگش به تیم پزشکی اعلام کرده بود که ساعتی قبل همراه دختر ۱۲‌ساله مقداری مشروب خورده‌اند. زن جوان همچنین فروشنده مشروبات الکلی را که مرد جوانی به نام بهمن است معرفی کرده و گفته‌بود که او در یکی از خیابان‌های شرقی تهران به صورت سیار مشروبات الکلی می‌فروشد.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه تیم پزشکی قانونی اعلام کرد که زن جوان و دختر ۱۲‌ساله بر اثر مسمومیت با متانول (الکل‌صنعتی) فوت کرده‌اند. بدین ترتیب با اعلام نظریه پزشکی قانونی تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. مأموران در بررسی‌های میدانی دریافتند پدر و مادر دختر ۱۲‌ساله چند سال قبل از هم جدا شده‌اند و به همین خاطر شیدا همراه مادربزرگش زندگی می‌کرده است. همچنین مشخص شد فرزانه خاله یکی از دوستان شیدا است و به همین دلیل شیدا به خانه او رفت و آمد داشته و روز حادثه هم شیدا قرار بوده با دوستش به خانه فرزانه برود، اما دوست شیدا به خاطر کاری به آنجا نمی‌رود و شیدا به تنهایی به خانه فرزانه می‌رود و دو نفری با هم مشروب می‌خورند. مأموران دریافتند زن جوان از مردی به نام بهمن مشروب تهیه می‌کرده است و روز حادثه هم شیدا را پیش مرد جوان فرستاده و از او یک بطری مشروب خریده‌است.

شکایت از عامل مرگ

در ادامه تحقیقات پدر و مادر شیدا و اعضای خانواده فرزانه در دادسرای جنایی از فروشنده مشروبات دست ساز به اتهام قتل شکایت کردند و کارآگاهان پلیس آگاهی هم بهمن را به عنوان متهم دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. وی در بازجویی‌های ابتدایی منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و شواهد روبه‌رو شد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من مدتی است از فردی به نام ستار مشروبات الکلی می‌خرم و به افراد دیگری که مشتری من هستند، می‌فروشم. فرزانه چند باری از من آبجو خریده بود و روز حادثه هم دختر نوجوانی را پیش من فرستاد و من هم یک بطری آبجو به او دادم، اما من از محتویات بطری مشروب بی‌خبر بودم و نمی‌دانستم که ستار به آن متانول اضافه کرده است.

همزمان با ادامه تحقیقات از متهم تلاش برای دستگیری فروشنده اصلی از سوی مأموران پلیس ادامه دارد تا زوایای پنهان حادثه بر ملا شود.

نظریه کارشناسی

چنانچه فرد فروشنده یا سازنده مشروبات الکلی از محتویات داخل آن خبر داشته‌باشد که به آن متانول (الکل صنعتی) اضافه شده و همچنین آگاه باشد که متانول داخل آن باعث مرگ می‌شود، موضوع جنایت عمدی است و متهم به عنوان قاتل، به جرم قتل عمد محاکمه می‌شود، اما در غیر اینصورت حادثه از مصادیق قتل شبه عمد محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار