کد خبر: 1039608
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
وزارت ورزش به منظور اتخاذ سیاست‌های هماهنگ برای دعوت از افراد یا تیم‌های خارجی به کشور یا اعزام به رویداد‌های خارجی اقدام به تدوین آئین‎نامه شورای برون مرزی کرده است.
 براساس بند (۱۷) بخش (الف) ماده (۴) قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان، شورای برون مرزی این وزارت به منظور بررسی پیشنهادات واصله از سوی کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل استان‌ها و حوزه ستادی، واحد‌های تابعه وزارت ورزش، سایر سازمان‌ها و نهاد‌های کشوری تشکیل می‌شود.

اتخاذ و اعمال سیاست‌های هماهنگ و منطقی درخصوص دعوت از افراد یا تیم‌های خارجی به داخل کشور و یا اعزام افراد یا تیم‌های ورزشی به رویداد‌ها و مسابقات رسمی (اعم از بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های المپیک، پارالمپیک، مسابقات جهانی و بین المللی)، اردو‌های تدارکاتی، کنگره ها، سمینارها، نمایشگاه ها، کلاس‌ها و کلینیک‌های ورزشی بین المللی، مهمترین محور‌های فعالیت این شورا را تشکیل می‌دهند.

درحال حاضر وزارت ورزش به استناد بند فوق، آئین نامه «شورای برون مرزی کشور» را پس از بررسی پیشنهادات واصله از سوی کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و کلیه واحد‌های ذی ربط و پس از تصویب در شورای معاونان این وزارت، به هیئت دولت ارائه نموده است.

گفتنی است، این پیش نویس پیشنهادی مراحل بررسی خود را در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت طی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار