کد خبر: 1039533
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک را به تدریج پیش می‌بریم تا کار تکمیل شود اعلام کرد که از هفته آینده هزینه درمان و داروی بیماران صعب‌العلاج، مزمن و پرهزینه سالمندی از طریق سامانه نسخه نویسی الکترونیک رایگان خواهد بود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی سالاری با اشاره به توقف صدور دفترچه‌های بیمه کاغذی درمان از ابتدای هفته جاری اظهار کرد: زحمت اجرا و استقرار برنامه‌های توقف صدور دفترچه‌های بیمه و نسخه نویسی الکترونیک به تنهایی روی دوش تامین اجتماعی نیست و برای همه زحمت دارد اظهار کرد: کار را بسیار تدریجی شروع کرده ایم.

وی افزود: از ابتدای آبان ماه امکان نسخه نویسی الکترونیک را فراهم کرده بودیم و توقف صدور دفترچه‌های بیمه یک گام دیگر است. به تدریج پیش می‌رویم تا کار تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همه نهاد‌های مربوط از جمله نظام پزشکی و انجمن داروسازان با ما همکاری و تعامل داشتند تا بتوانیم این کار را از اول اسفند اجرایی و عملیاتی کنیم گفت: باید در کنار پزشکان و داروسازان دوشادوش یکدیگر کار را پیش ببریم.

سالاری همچنین ضمن اعلام اینکه از هفته آینده داروی بیماران صعب‌العلاج، مزمن و پرهزینه سالمندی از طریق سامانه نسخه نویسی الکترونیک رایگان خواهد بود گفت: این افراد نزد یکی از پزشکان طرف قرارداد ثبت نام الکترونیکی انجام می‌دهند و ما دارو و هزینه درمانشان را ۱۰۰ درصد می‌پردازیم. قبلا باید اسناد را می‌بردند و ارائه می‌کردند و بروکراسی‌هایی داشت، اما اکنون دیگر لازم نیست و پرداختی ندارند که بخواهند بعدا دنبال وصولش بروند.

وی افزود: این طرح هم از مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیک است و به عبارت دیگر برای بیماران مزمن و صعب العلاج با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی هزینه دارو‌ها و درمان کامل پرداخت می‌شود.

سالاری درباره برخی مشکلات احتمالی مانند در دسترس نبودن سامانه یا قطعی اینترنت برای نسخه نویسی الکترونیک گفت: کندی و قطعی هم ممکن است پیش بیاید. ما تلاش می‌کنیم مشکلات را رفع کنیم تا مردم اذیت نشوند. هر گامی که برداریم در ابتدای راه ممکن است سختی‌هایی داشته باشد، اما باید حرکت کنیم و نسخه نویسی الکترونیک را به تدریج استقرار دهیم که قطعا خیر و برکت بسیاری دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار