کد خبر: 1039242
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
به دبیری استاندار خراسان رضوی صورت گرفت
به دبیری استاندار خراسان رضوی و با حضور استانداران منطقه ۵ کشور، مهم‌ترین مسائل استان‌های شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک استانداران منطقه ۵ کشور که به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت:با توجه به اشتراکات ۶ استان شرقی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله دارا بودن مرز مشترک با کشور افغانستان و پاکستان می‌طلبد که تعاملات منطقه‌ای افزایش پیدا بکند.

استاندار خراسان رضوی در همین راستا افزود:در راستای سیاست دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی، توسعه این بازارچه‌های مرزی در استان‌های منطقه ۵ کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و تجاری سازی محصولات داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند، بیان کرد:از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌ یافتنی‌تر خواهد بود.

معتمدیان با اشاره به لزوم اتصال آسیای میانه از طریق دریا به چابهار اضافه کرد:چابهار نزدیک‌ترین نقطه به آب‌های آزاد جهان برای تمام کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان است و یک نقطه استراتژیک برای ترانزیت کالا از آسیا به اروپا محسوب‌ می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بر ایجاد راه‌های ارتباطی بین سرخس و چابهار تاکید کرد و افزود:اتصال چابهار به سرخس، تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشور و توسعه و پیشرفت استان‌های جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور تعامل و هم‌افزایی بیشتر، بسط و تقویت روابط اجتماعی و اقتصادی بین استان‌های شرقی کشور، توسعه ارتباط هوایی منسجم  مورد نیاز است.

معتمدیان در ادامه با اشاره به تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی در برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی، ابراز کرد:در این سند که به روش‌های مدیریت مصرف آب از جمله تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای، مدیریت پِرت آب اشاره شده، تکلیف همه دستگاه‌های متولی آب از جمله وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مشخص شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های پیشران در برخی از استان‌های منطقه ۵ کشور محسوب می‌شود، می‌طلبد که این حوزه بر اساس تاثیرات خود در اقتصاد استان و به تبع آن اقتصاد ملی توسعه یابد.

لازم به ذکر است در این نشست آخرین وضعیت طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور با حضور استانداران منطقه ۵ کشور مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ این نشست مشترک که استانداران کرمان، خراسان‌های شمالی و جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان در آن حضور داشتند به دبیری محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار