کد خبر: 1039210
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان :
حجت الاسلام محمدحسین بلک گفت: برای رسیدن به این قله و اوج بندگی و تا چشیدن حلاوت بندگی بر آن سفره رنگین الهی راهی به درازای دو ماه رجب و شعبان در پیش است از این دامنه به آن قله رفیع دست یابیم که شاید بتوان از آن به عنوان فصل نیایش یاد کرد و رحمت رجب الاصب حال ما را به فصل نیایش می رساند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین بلک اظهار داشت: "فطرت خدا جوی انسان و گوهر پرستش خواه او از اولین روز آمدن به دنیا همزادی جداناشدنی از اوست که گاه به فراخور شرایط و پیش آمدها دچار زنگار و کدورت و گاه نیز در سخت ترین وضعیت از همیشه تابناکتر، سرخیره سران را نیز به آسمان پر ستاره نیایش جلب می کند در این میان روزها و زمان های خاص تاثیر ویژه تری را در طی این مسیر برای ما خواهد داشت که سرآمد آن ماه پرفیض رمضان است که این ماه و هفته ها و روزها و شب ها بلکه لحظاتش احیاگر و انسان ساز است، اما برای رسیدن به این قله و اوج بندگی و تا چشیدن حلاوت بندگی بر آن سفره رنگین الهی راهی به درازای دو ماه رجب و شعبان در پیش است از این دامنه به آن قله رفیع دست یابیم که شاید بتوان از آن به عنوان فصل نیایش یاد کرد که رمضان المبارک شکوفاگر همه گل‌ها و رستنگاه درختان تنومند عقیده و ایمان و تجلی عشق و دلبستگی به معبود و رنگ باختن از هر چه رنگ غیر خدایی داشته و صبغه الهی را به خود گرفتن و عطر خداجویی را کسب کرده است.

وی افزود: رجب آغازگر این فصل تحول آفرین است لغت و واژه زیبایی آن که خود پرچمی برای گردآوردن اهالی این بازار معنویت است را در قیامت و در آستانه بهشت الهی ندا می دهد که اَینَ الرَجبیون، ماهی که از کثرت بارش خیر و رحمت رجب الاصب نیز لقب گرفته، حال که چرخ زمان و عمر ما را به فصل نیایش رسانده در سایه سارش به قیام و عبودیت آرامش گیریم.

حجت الاسلام م بلک  بابیان اینکه این ماه شریف را آدابی ظاهری است ابراز نمود:درماه رجب اسراری در باطن دارد  که ساکنان این شهر شریف می شناسند و قدردان آن هستند.آنچه در صدر درخشش معنوی این ماه قرار دارد روزه در طلیعه رجب و میانه آن و پایان زیبایش می باشد، پاکیزه گشتن و با آب رحمت طهارت یافتن دعای ملکوتی در اعمال ام داوود و جشن عبادت در سرسرای اعتکاف برای حضرت حق، و... همه نغمه های جان فزای روحانی در این ماه لطیف است

وی اذعان داشت: لیله الرغائب نیز دری به سوی امید بیشتر و با رقه ای از مهربانی و رحمت ربوی است، حال که در مسیر این وزش نسیم مهر الهی هستیم توجه کنیم به فرموده مولا علی(ع) آن کس که در ابتلاء و سختی گرفتار آمده نیازش به دعا از کسانی که در عافیت هستند بیشتر نیست.

وی گفت: شاید شرایط بیماری کرونا که خود می تواند عاملی برای توجه به شفابخش و عافیت دهنده واقعی و حقیقی این جهان باشد. ما را به ضرورت پناه جستن به دامان دعا و نیایش آگاهی دوچندانی بخشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان خاطر نشان کرد: چه بسیاری که در رجب گذشته در میان ما بودند و امروز در گذشته اند و چه بسا حاضران در این رجب که ممکن است رمضان را نبینند و با او معانقه نکنند .پس فرصت را مغتنم بدانیم و از این فصل توشه ها گیریم و از خداوند توفیق حیات و درک لیالی و ایام ماه رحمت و غفران را طلب نمائیم.

وی تصرح کرد: اما در وصف آداب و موهبت های نهان این ماه برجسته ترین آنها غره ماه رجب و ایام میانی آن و ولادت فخر ولایت مولی الموحدین یعسوب الدین مولا امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) است که ولایتش نقطه مرکزی این نیایش ها و بندگی هاست محور ولایت و امامت اکسیر جاودانی است که دلهای زنگار شده مان را به نور ولایتش روشنی می بخشد و فراتر از رکوع و سجود و اعتکاف و دعا و مناجات شرط اصلی عمل و عامل موثر در ارتقاء و رفعت آن را باعث شده است چنان که در روایات مسلم شرط قبولی هر طاعت خدایی را وجود محک و محور آن یعنی ولایت معرفی نموده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: فرصت بزرگ این ماه را در جوار فرزندان و دست های فروزانشان به عبادت و خلوص بندگی و در توسل به ساحت بزرگ هادیان و امامان معصوم(ع) بپردازیم تا هدایت عالیه الهی را نصیب خود گردانیم و جوازی بر عبور به سلامت با ایمان و طهارت از روح و گذر از شعبان المعظم که فخر بشر در ظهور منجی را نوید می دهد از خدای مهربان دریافت نمائیم و با قلب هایی مملو از ایمان و مشتاق مهمانی ماه رمضان برآن سفره نشینیم و ریزه خوار رحمت جاودانه اش باشیم از پله های فریبنده غرور و طغیان نزول کرده و از مدارج نوربخش آیات الهی به مدد رحمانیتش صعود کنیم. فرخنده باد آن هبوط و مبارک شود آن عروج و صعود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر