کد خبر: 1038931
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه سه شنبه پیرامون تحولات داخلی این کشور و نیز منطقه سخنرانی کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه سه شنبه پیرامون موضوعات مختلف از جمله تحولات داخلی لبنان و اوضاع منطقه سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپری شده است و این جمهوری پایدار مانده و در تمام زمینه‌ها پیشرفت کرده است حتی به قدرت منطقه‌ای بزرگی تبدیل شده که روی آن حساب می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ۱۴ فوریه سالروز انقلاب بحرین تاکید کرد: به ملت بحرین که برای دستیابی به آزادی فداکاری‌های بسیاری کرده است و در رأس رهبران آن آیت الله شیخ عیسی قاسم درود می‌فرستیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از جمله صفات مشترک بین فرماندهان شهید ذوب شدن در مقاومت است به گونه‌ای که هیچ هدف یا برنامه دیگری نداشتند. مقاومت امروز از توانمندی‌های زیاد و پیشرفته‌ای برخوردار است اما در مراحل قبلی یعنی زمان شهدای فرمانده شرایط مختلف بود. فرماندهان شهید تمام شرایط دشوار را برای پیشرفت مقاومت تحمل کردند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما برای مقابله با عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) به مواضع شیخ راغب حرب نیاز داریم. ما برای پیشرفت مقاومت به روحیه شهید عماد مغنیه نیاز داریم و برادران حاج عماد امروز مشغول آن هستند. ما وصیت سید عباس موسوی برای حمایت از مقاومت و خدمت به مردم را حفظ کرده‌ایم. ما به وصیت سید عباس در تمام عرصه‌ها عمل می‌کنیم و هرگاه خطر اسرائیل یا تروریسم ملت ما را تهدید کند از دفاع از مردم شریفمان کوتاهی نخواهیم کرد.

تحولات داخلی لبنان و تلاش برای بین المللی کردن موضوعات این کشور

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات لبنان، از رویکرد برخی در بین‌المللی کردن مسائل آن انتقاد کرد و گفت: سخن گفتن از قطعنامه بین المللی ذیل بند هفتم (منشور سازمان ملل) ناپذیرفتنی و عجیب است و دعوت به جنگ و اشغال لبنان توسط نیروهای بیگانه بشمار می‌رود. سخن گفتن درباره قطعنامه بند هفتم را به هیچ دلیل از سوی هیچکس نمی‌پذیریم و نمی‌توان در این خصوص تعارف کرد. سخن گفتن از بین المللی کردن از طریق ارجاع پرونده لبنان به سازمان ملل متحد نیز به زیان لبنان و حاکمیت آن است و کارها را پیچیده می‌کند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: بین المللی کردن ممکن است پوششی برای اشغالگری جدید باشد و کشورهایی که آنها را برای بین المللی کردن دعوت می‌کنند منافع لبنان را در اولویت قرار نخواهند داد چرا که منافع اسرائیل برای آنها در درجه اول است. ما با هرگونه بین المللی کردن مخالفیم و آن را خطری برای آینده اسرائیل می‌دانیم. کمک گرفتن از دوست برای حل بحران لبنان مشکلی ندارد چیزی که امروز هم در حال انجام است اما تکیه اصلی باید بر لبنانی‌ها باشد. ما احساس می‌کنیم که تحمیل ایده بین المللی کردن در جهت قوی کردن برخی لبنانی‌ها علیه برخی دیگر است.

سید حسن نصرالله گفت: کسی که ناسزا می‌گوید ضعف و ناتوانی خود را نشان می‌دهد و گروهی هستند که هدف آنها دشنام و ناسزا دادن به حزب الله بدون هیچ علتی است. من طرفداران و دوستداران مقاومت را به عدم مقابله به مثل در این خصوص دعوت می‌کنم چرا که ما اهل دشنام و ناسزا نیستیم. ما قوی هستیم و شکست خورده نیستیم که با این هجمه‌ها مقابله به مثل کنیم و این اقدامات روی ما تأثیری ندارد. اتهاماتی که علیه ما مطرح می‌شود خارج از تمام اصول و قواعد قانونی است. آنچه در قبال ما روی می‌دهد این است که حزب الله متهم، قاتل و مسئول است مگر اینکه تبرئه شود.

دبیرکل حزب الله افزود: اسرائیل برای خدمت به طرح خود خود، یهودیان را هم می‌کشد و علیه یهودیانی که با رفتن به فلسطین مخالفت کرده‌اند در کشورهای مختلف دست به قتل‌های زیادی زده است. طرحی سازمان یافته و طرح ریزی شده علیه حزب الله وجود دارد که بهای آن هم پرداخته شده است. هجمه‌ها برای خدشه دار کردن وجهه مقاومت نزد مردم شکست خورده است. انفعال برخی طرفداران مقاومت در نتیجه این هجمه‌ها نباید به پای تمام طرفداران نوشته شود هرچند که این امر هم باید درمان می‌شد.

انفجار بندر بیروت

سید حسن نصرالله درباره انفجار بندر بیروت هم گفت: مراجع مربوط در دستگاه قضائی لبنان باید نتایج تحقیقات پیرامون انفجار بندر بیروت را اعلام می‌کردند. به ما گفته شد که ارزش بیمه پرداختی به خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان به ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد. من مجدداً درخواست می‌کنم که نتایج تحقیقات انفجار بندر بیروت اعلام شود.

تشکیل دولت لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تشکیل دولت در این کشور هم اظهار داشت: فکر نمی‌کنم کسی خواهان عدم تشکیل دولت باشد. منفعت همه در تشکیل دولت است و سخن گفتن درباره پیروزی توافق هسته‌ای حرفی است که ارزشی ندارد. نباید برای تشکیل دولت منتظر خارج بمانیم و برای رسیدن به راهکار مأیوس شویم. همه در این خصوص مسئولیت دارند و موضوع باید حل شود. اینکه مسئولیت عدم تشکیل دولت را بر گردن رئیس جمهور بیندازیم بی انصافی است.

سید حسن نصرالله افزود: ما مطالبات برخی طرف‌ها برای تصدی بعضی پست‌های مشخص را درک می‌کنیم. اصرار برای تشکیل دولت با ۱۸ وزیر را درک نمی‌کنیم و بره‌ی معتقدند که هدف از این امر لغو آن است. ۱۵ سال از تفاهم مار مخایل سپری شده و ما می‌خواستیم که این تفاهم اساس تفاهمات گسترده‌تر با دیگر گروه‌ها باشد. ۱۵ سال سپری شده و این تفاهم برخلاف تفاهمات وائتلاف ها در لبنان پایدار مانده و تداوم دارد و برای لبنان و طرف‌ها منافعی را تحقق بخشیده است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: بر استحکام روابط با جریان ملی آزاد و اهتمام به گسترش آن تاکید می‌کنیم. رابطه ما با متحدان چه بین حزب الله و جنبش امل و چه بین حزب الله و دیگر متحدان قوی و استوار است.

ارتش‌های الکترونیک آمریکا و اسرائیل برای فتنه انگیزی

سید حسن نصرالله گفت: تل آویو و واشنگتن و متحدانشان اعلام می‌کنند که برای فتنه انگیزی و ایجاد اختلافات ارتش‌های الکترونیک تشکیل داده‌اند. برخی قصد دارند از طریق فضای مجازی کشور را به سمت انفجار بکشانند. من نسبت به حضور در شبکه‌های اجتماعی با پایبندی به هوشیاری، ادب و عدم توهین دعوت می‌کنم.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تحولات منطقه ادامه داد: تحولات بزرگی در منطقه روی می‌دهد و لبنان بخشی اساسی از این منطقه است و از تحولات آن تأثیر می‌پذیرد.

نگرانی اسرائیل و عربستان درباره موضوع هسته‌ای ایران و یمن

سید حسن نصرالله همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت که نگرانی آشکاری از سوی اسرائیل و عربستان سعودی درباره پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

وی با تمجید از مقاومت ایران در برابر اقدامات و تحریم‌های سخت دولت دونالد ترامپ، گفت: جمهوری اسلامی ایران [در این مدت] سربلندی و استقامت نشان داد و ترامپ هم همچنان منتظر تماس تلفنی ایران ماند! ایران مرحله سختی را [با مقاومت] پشت سر گذاشت.

دبیرکل حزب الله درباره اوضاع یمن هم افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تمام جبهه‌ها در موضع قدرت قرار دارند. در خصوص یمن نیز عربستان سعودی و اسرائیل نگرانی دارند.

آمریکا و تلاش برای احیای مجدد داعش

سید حسن نصرالله گفت: صحبت آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه مأموریت آنها دیگر شامل حمایت از نفت سوریه نیست در حالی صورت می‌گیرد که تلاش برای احیای مجدد داعش دارند. کسی که داعش را در گذشته شکست داد مجدداً هم شکست خواهد داد و هرگونه اقدام برای مقابله با آن باید هجومی باشد نه دفاعی.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنانش اولویت دولت جدید آمریکا را چین برشمرد که تهدیدی بزرگ برای واشنگتن در عرصه اقتصادی بشمار می‌رود.

طرح معامله قرن و فلسطین

سید حسن نصرالله درباره طرح معامله قرن هم گفت: کسی امروز از معامله قرن که به نظر می‌رسد پایان یافته یا کمرنگ شده است سخن نمی‌گوید. معامله قرن در نتیجه پایداری ملت و رهبران فلسطین و محور مقاومت نفس‌های آخر را می‌کشد. موضع مردم مصر و اردن نمونه واضحی از مخالفت با عادی سازی است و این امر به سایر ملت‌ها هم سوق پیدا کرده است. کشورهای عربی و اسلامی همچون الجزایر، تونس، پاکستان و غیره همچنان در این زمینه پایدار هستند. افراد متوهم همچون حاکمان سودان درخواهند یافت که عادی سازی روابط با اسرائیل مشکلات اقتصادی آنها را حل نخواهد کرد. اسرائیلی‌ها در خصوص موضوع عادی سازی روابط بیش از حد بزرگنمایی می‌کنند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: اسرائیل از زمان تأسیس رژیم تروریست خود که بر پایه ارتکاب جنایت استوار است به قانون و اخلاق پایبند نیست و به اهداف غیرنظامی حمله می‌کند.

هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه جنگ افروزی

سید حسن نصرالله خطاب به رئیس ستاد ارتش دشمن صهیونیستی گفت: تو هرکاری می‌خواهی بکن و ما هم کاری که می‌خواهیم انجام خواهیم داد. ما دنبال رویارویی و جنگ نیستیم اما اگر دست به جنگ بزنید وارد آن خواهیم شد. اگر شهری را بمباران کنید ما هم شهری را بمباران خواهیم کرد و اگر روستاها را بمباران کنید ما هم شهرک‌های صهیونیست نشین را بمباران می‌کنیم. کسی نمی‌تواند تضمین کند که یک جنگ کوتاه به جنگی تمام عیار تبدیل نشود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار