کد خبر: 1038881
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
هم اکنون بیش از ۳ هزار گروه جهادی در استان فارس وجود دارد که در زمینه‌های مختلف و با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق کم‌برخوردار به خدمات‌رسانی می‌پردازند. حالا و به همت سپاه فجر قرار است اولین دوره توانمند‌سازی هنری و رسانه‌ای جهادگران فارس با عنوان «رساف» در این استان برگزار شود. دوره‌ای که ۵۰۰ جهادگر در آن شرکت و در مراحل بعدی جهادگران بیشتری به بالا بردن سطح دانش هنری و رسانه‌ای خود خواهند پرداخت.
سيداحمد هاشمی اشكا

سرویس ایران جوان آنلاین: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در بخش‌های محله محور و جغرافیا محور در استان فارس مشغول خدمات‌رسانی هستند. گروه‌هایی که در تمامی زمینه‌ها فعالیت کرده و خدماتشان بیش از هر چیز برای محرومیت‌زدایی و کمک به ساکنان مناطق کم‌برخوردار معطوف شده است. روز گذشته مراسم اولین دوره توانمند‌سازی هنری و رسانه‌ای جهادگران فارس با عنوان «رساف» در این منطقه از ایران برگزار شد و فرمانده سپاه فجر که به جمع جهادگران رفته بود، گفت: «تبلیغ هنرمندانه کار خالصانه جهادگران و انتقال این پیام به مخاطب می‌تواند هزاران کار خیر دیگر را نیز در پی‌داشته باشد.» سردار یدالله بوعلی با تأکید بر اینکه ارتقای توانمندی‌های رسانه‌ای گروه‌های جهادی یک موضوع بسیار مهم است، ادامه داد: «تبیین، تبلیغ و فرهنگ‌سازی کار جهادی به عنوان یک فرهنگ مورد تأکید در دین اسلام و یک مسئله اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.»


وی با بیان اینکه در دنیای امروز تبیین هنرمندانه کار جهادی می‌تواند هزاران نفر را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: «دشمنان بدنبال این هستند که حرکت‌های اسلامی را بدنام و کمرنگ کنند. کار‌هایی که با نیت خیر و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود یکی از مؤلفه‌های تبلیغ مؤثر کارکرد جوانان مؤمن و حزب‌اللهی است.» فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه شبکه گسترده و فراگیر گروه‌های جهادی باید در استان فارس بصورت منسجم تشکیل شود و ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای سپاه فجر بیش از پیش در راستای معرفی فعالیت‌های جهادی به کار گرفته شوند، گفت: «دوره توانمند‌سازی رساف طی دو ماه در قالب هفت پروژه پودمانی برگزار می‌شود. در این دوره که بصورت مجازی برگزار می‌شود بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای گروه‌های جهادی از سراسر استان فارس حضور خواهند داشت.»


خدماتی برای تمام فصول


هم اکنون ۱۸۰۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه در کنار ۱۳۰۰ گروه محله محور در استان فارس مشغول فعالیت هستند که فعالیت‌های مختلفی در شیراز و شهرستان‌های دیگر توسط این گروه‌ها انجام شده است.

تجهیز مدارس و مساجد، آبرسانی و کانال‌کشی و ساخت قنوات و زمین‌های ورزشی در شهرستان‌های فسا، جهرم، داراب، بوانات و کوهچنار تنها بخشی از کار‌ها و اقدامات آن‌ها در جهت محرومیت‌زدایی در سال‌جاری است. ضمن اینکه تعدادی از گروه‌های جهادی نیز در زمینه تهیه مواد مورد نیاز بیمارستان‌ها یا کمک به تجهیز مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. شاخصه فعالیت گروه‌های جهادی محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه، زیبا‌سازی و تجهیز مدارس و مساجد است. فرمانده سپاه فجر در حاشیه مراسم اولین دوره توانمند‌سازی هنری و رسانه‌ای جهادگران فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی و اندیشه آن در برابر همه عالم کفر صف‌آرایی کرده است، گفت: «گروه‌های جهادی می‌توانند فعالیت خودشان را فراتر از جغرافیای کشور به عنوان یک الگو به سراسر جهان اسلام معرفی کنند.» سردار بوعلی با بیان اینکه استان فارس دارای یک فرهنگ اصیل و ریشه‌دار و ظرفیت‌های عظیم است، ادامه داد: «گواه این فرهنگ غنی و شایستگی جوانان این استان تقدیم بیش از ۱۵ هزار شهید در راه دفاع از انقلاب اسلامی است و فارس می‌تواند مبدأ معرفی حرکت‌های جهادی به عالم باشد.» وی با تأکید بر اینکه سپاه فارس همواره آماده هم افزایی با گروه‌های جهادی است، تأکید کرد: «من شخصاً به گروه‌های جهادی علاقمند هستم و شما جوانان می‌توانید در هر عرصه‌ای که کشور نیازمند است حضور پیدا کنید و کمک کنید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار