کد خبر: 1038548
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تلاش ۱۱ ساعته نجاتگران برای نجات کوهنوردان در ارتفاع ۴۷۰۰ متری ضلع جنوبی قله دماوند خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران غلامعلی فخاری با اعلام این خبر افزود: در پی اطلاع‌رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن دو کوهنورد مرد و زن در ارتفاع ۴۷۰۰ متری قله دماوند، بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امدادی رینه به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب گذشته انجام شد، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در بارگاه سوم به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: همچنین دو تیم امدادی از پایگاه امداد و کوهستان رینه و یک تیم از شعبه آمل جهت حمایت و پشتیبانی امدادرسانی نیز عازم منطقه شدند.

فخاری با اشاره به سقوط ۵۰۰ متری کوهنورد زن از یخچال آسپرین افزود: پس از دسترسی کوهنوردان، مصدومین به بارگاه سوم ضلع جنوبی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به لزوم انتقال مصدومین با بالگرد گفت: با هماهنگی سازمان امداد و نجات یک دستگاه بالگرد امداد هوایی پس از فرود در بارگاه سوم ضلع جنوبی، نجاتگران نسبت به انتقال مصدومان حادثه به داخل بالگرد و انتقال به شهر رینه و تحویل اورژانس ۱۱۵ آمل اقدام کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار