کد خبر: 1038465
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
معاون اشتغال و خود‌کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: افرادی که کولبری یا زباله‌گردی می‌کنند، اگر بخواهند و تمایل داشته باشند، کمیته امداد این آمادگی را دارد که به آن‌ها خدمات اشتغال ارائه دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: «حجت‌الله عبدالملکی»، عضو هیئت امنا و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ما اعلام کرده‌ایم، افرادی که کولبری یا زباله‌گردی می‌کنند اگر بخواهند و تمایل داشته‌باشند کمیته امداد این آمادگی را دارد که به آن‌ها خدمات اشتغال ارائه دهد. ما هیچ محدودیتی برای کمک و ارائه خدمات اشتغال به این افراد نداریم، البته در ابتدا از این افراد آزمون وسع گرفته می‌شود و اگر مستعد کمک باشند، قطعاً به آن‌ها کمک خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار فرصت استخدام توسط کارآفرینانی که به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند، ایجاد شده‌است و ما نیروی متناسب آن را نداشته‌ایم. افرادی از زباله‌گردانان و کولبران چنانچه متقاضی باشند، ما بعد از یک آزمون وسع ساده می‌توانیم آن‌ها را برای این مشاغل معرفی کنیم. عبدالملکی خاطر نشان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که بعضی از این افراد به این نوع زندگی عادت کرده‌اند و به این کسب و کار خودشان علاقه دارند، فرهنگ‌شان به این سمت رفته‌است یا به این کسب و کار علقه پیدا کرده‌اند یا درآمد سرشاری از آن به دست می‌آوردند، اما ما به همکارانمان در کرمانشاه و کردستان اعلام کرده‌ایم که هر کولبری که به کمیته امداد آمد، برنامه اشتغال را برای آن‌ها اجرا کنند و اگر منابع هم کم آوردند، ما برای آن‌ها تأمین می‌کنیم.

وی درباره وام اشتغال به مددجویان این کمیته گفت: شبکه بانکی کشور به موجب قانون بودجه سالانه موظف است، مبلغی را برای اشتغال نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دهد. در سال‌های اخیر این مبلغ به عنوان تبصره ماده ۱۶ بودجه مطرح شده‌است. در سال ۱۳۹۹ نیز این عدد ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود و برای سال ۱۴۰۰ دولت پیشنهاد ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان را داده‌بود که در کمیسیون تلفیق به ۱۰هزار میلیارد تومان رسید. البته کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی رد شده‌است، اما ما امیدواریم این مبلغ برای ما تصویب شود؛ چراکه این مبلغ برای دولت بار مالی ندارد و از منابع داخلی بانک‌ها است و در برخی سال‌ها بیش از صددرصد بانک‌ها به ما پرداختی داشته‌اند. وی افزود: ما منبع مالی دیگری برای ارائه وام به مددجویان نیز داریم و آن منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است. این صندوق مانند یک صندوق قرض‌الحسنه عمل کرده و صرفاً وام قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت می‌کند. نیازمندان در حوزه‌های مختلفی مانند مسکن، کارگشایی، درمان و اشتغال از این صندوق وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای اشتغال پرداخت کرده‌ایم و طبیعتاً این میزان در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش پیدا کرده‌است و به هزار میلیارد تومان می‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار