کد خبر: 1038414
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
خاکی صدیق گفت: حدس می‌زنیم وزارت ارتباطات در صدد باشد، اینترنت رایگان را به صورت مستقل در اختیار دانشجویان قرار دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در واکنش به سخنان معاون وزیر ارتباطات برای تغییره نحوه ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان اظهار کرد: درباره این موضوع اطلاعاتی نداریم و اگر مقرر باشد تغییری در نحوه ارائه اینترنت رایگان دانشجویی ایجاد شود، تصمیم گیرنده وزارت ارتباطات است.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: بحث رایگان شدن اینترنت در ترم گذشته و ترم قبل آن به این صورت بود که اینترنت مربوط به آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها رایگان شده بود؛ این امر کمکی بود که وزارت ارتباطات به دانشجویان کرده بود.

خاکی صدیق ادامه داد: نحوه ارائه این طرح به این صورت بود که اگر دانشجویی از اینترنت آموزش مجازی استفاده می‌کرد از طریق سیستم LMS خود دانشگاه می‌توانست از اینترنت رایگان برخوردار شود.

معاون وزیر علوم افزود: اگر استاد و دانشجویی برای دستیابی به آموزش مجازی از سیستم دیگری به جز سیستم دانشگاه استفاده می‌کردند باید هزینه آن را پرداخت می‌کردند. این اقدام برنامه‌ای بود که قبلا درباره روند اجرای آن با وزارت ارتباطات به توافق رسیده بودیم.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: درباره جزئیات جدید تصمیم وزارت ارتباطات اطلاعی نداریم، ولی حدس می‌زنیم در صدد باشند اینترنت رایگان را به صورت مستقل در اختیار دانشجویان قرار دهند.

به گفته این مقام مسئول، برخی از دانشجویان اعتراض می‌کردند که نمی‌توانیم از سیستم دانشگاه استفاده کنیم یا مایل نبودند از LMS دانشگاه استفاده کنند و یا در مواقعی استادان آن‌ها از سیستم‌های آموزش مجازی دانشگاه استفاده نمی‌کردند و در نهایت مجبور به پرداخت هزینه می‌شدند.

خاکی صدیق درباره علت شکایت دانشجویان درباره نحوه تخصیص یارانه آموزش مجازی گفت: دانشجویان برای دسترسی به اینترنت و استفاده از آموزش مجازی انتظار داشتند اینترنت رایگان به صورت شخصی به آن‌ها تعلق گیرد.

ارائه یارانه آموزش مجازی از ترم بعد تغییر می‌کند

گفتنی است، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شبکه‌های اجتماعی درباره نحوه ارائه یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی مطلبی را منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

با توجه به تدبیر رییس جمهور، آموزش مجازی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در شرایط کرونا باید به صورت رایگان عرضه شود.

نظر به دریافت شکایات متعدد از جانب دانشجویان و طلاب در ترم قبل، نحوه ارائه یارانه آموزش مجازی در ترم جدید تحصیلی تغییر خواهد کرد. جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار