کد خبر: 1038363
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان :
مرتضی رشیدی گفت: با رونمایی از محتوای الکترونیکی طرح "کلاس شهر"، تلاش سه ساله معاونت اجتماعی و اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای اجرای این طرح ادامه یافت.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: محتوای طرح کلاس شهر در قالب سه جلد کتاب ویژه دانش‌آموز، مربی و والدین آماده شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید فضایی را برای تداوم روند انتقال مفاهیم و آموزه‌های شهروندی و اجتماعی به دانش‌آموزان، مربیان و والدین آماده می‌کردیم که بر این اساس، به تولید محتوای الکترونیکی و اجرای ویژه‌برنامه‌های کلاس شهر به صورت مجازی پرداختیم.

رشیدی با اشاره به رونمایی از محتوای الکترونیکی طرح کلاس شهر با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اصفهان افزود: خوشبختانه این طرح مورد استقبال و تقدیر وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کلاس شهر از حدود سه سال پیش آغاز شد، ادامه داد: اجرای این طرح در سال نخست به صورت مقدماتی و آزمایشی انجام شد، در سال دوم شاهد اجرای آن در چند کلاس به صورت پایلوت بودیم و در سال جاری نیز با تأیید طرح کلاس شهر، کتاب‌های آن و برنامه‌های خلاق و متفاوت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در مدارس به صورت گسترده اجرا شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح تلاش کرده ایم تا یادگیری لذت‌بخش و خلاق را در کودکان نهادینه کنیم تا آنها با مفاهیم اجتماعی و شهروندی آشنا شده و دغدغه‌ ای برای زیست‌پذیرتر کردن شهر اصفهان داشته باشند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان این دغدغه و توجه را بسترساز شهری عاری از هر گونه آسیب، معضل و تعارض با مفاهیم شهری در آینده دانست و بیان کرد: تلاش کرده‌‌ایم مفاهیم ارائه‌شده در طرح کلاس شهر برگرفته از کتاب‌های آموزشی اول دبستان و مفاهیم ارزشمند دینی و همچنین مفاهیم و دغدغه‌های میهنی و شهروندی باشد تا محتوایی کامل و جامع در اختیار دانش‌آموزان کلاس اول دبستان قرار دهیم.

رشیدی ضمن تشکر از همراهی و عنایت ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان و همت همکاران ایشان در معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: کلاس شهر نتیجه تلاش سه ساله متخصصان اداره‌کل آموزش و پرورش استان و همکاران ما در اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بوده تا محتوایی کارشناسی‌شده و علمی را در اختیار دانش‌آموزان مقطع اول دبستان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که آموزه‌های شهروندی باید از کودکی در دانش‌‌آموزان نهادنیه شود تا در بزرگسالی از این آموزه‌ها بهره ببرند که این امر قطعاً به خیر و مصلحت شهر اصفهان و کشورمان خواهد بود.

گفتنی است؛ سه کتاب کار طرح "کلاس شهر" در حوزه مباحث اجتماعی، محیط زیست و اخلاق شهروندی با دریافت مجوز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار منتشر و در سرفصل درسی کلاس اول دبستان قرار می‌گیرد که هم‌اکنون در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب وزارت آموزش و پرورش نیز بارگذاری شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر