کد خبر: 1038311
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
مدیران شهرداری تهران از چند ماه قبل وعده رونمایی از اولین قطار ملی سه واگنه مترو را در روز ۲۱ بهمن داده بودند. این رونمایی، اما بدون هیچ توضیحی منتفی شد. مدیر عامل مترو از آمادگی برای رونمایی قطار ملی در روز ۲۱ بهمن خبر داد، اما نبود مسئولان برای رونمایی را دلیل لغو این مراسم دانست!
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: اواسط آبان ماه امسال بود که مدیر عامل متروی تهران از رونمایی از اولین قطار ملی در دهه فجر خبر داد. علی امام در آن زمان تأکید کرد که پروژه ساخت قطار ملی با تکیه بر توان متخصصان داخلی برای کاهش وابستگی به شرکت‌های واگن ساز خارجی و صرفه‌جویی در خروج ارز از کشور آغاز شده‌است.

روز ۱۲ بهمن نیز مدیر عامل شرکت مترو تهران از رونمایی قطار ملی مترو در ۲۱ بهمن خبر داد و گفت: «با کمک ظرفیت‌های مهندسی، داخلی‌سازی به ۸۵ درصد افزایش یافته‌است و دیگر قطعات این واگن‌ها چینی نخواهد‌بود.»

علی امام با بیان اینکه اسفند ۹۹ رونمایی اصلی از قطار ملی هفت واگنه صورت می‌گیرد، از امضای تفاهمنامه‌ای با شرکت واگن‌سازی تهران برای مبادله ۱۰۵ دستگاه واگن تولید داخل خبر داد و گفت: «با استفاده از واگن تولید داخل عمق داخلی‌سازی مترو به حدود ۶۰ درصد می‌رسد.»

مدیران شهری در ماه‌های اخیر طی گفتگو‌های متعددی درباره برگزاری مراسم رونمایی از قطار ملی، در روز ۲۱ بهمن ماه وعده‌های مفصلی دادند.

رونمایی از این دستاورد ملی در ۲۱ بهمن، تا ابتدای هفته جاری هم بار‌ها از سوی مسئولان یادآوری شد؛ مسئولان شهری بار‌ها گفته بودند این مراسم با حضور شهردار تهران و برخی مقامات کشوری برگزار می‌شود. اما با رسیدن به روز موعود بدون هیچ دلیل و اطلاع قبلی این رونمایی از لیست برنامه‌های دهه فجر شهرداری حذف شد.

در همین زمینه مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره علت برگزار نشدن مراسم رونمایی از قطار ملی مترو در روز بیست و یکم بهمن ماه به‌رغم وعده‌های داده‌شده به خبرگزاری میزان گفت: «کار ما از چند روز پیش به پایان رسیده‌است. روز بیست و یکم بهمن هم ما آمادگی لازم را برای رونمایی داشتیم، اما ناهماهنگی‌هایی در برنامه برای حضور پیدا کردن بعضی از مقامات در این مراسم پیش آمد. چون هم آقای ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هم آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و هم خود آقای شهردار قرار بود در این مراسم حضور پیدا کنند.»

این مقام شهری در مورد زمان قطعی برای برگزاری مراسم رونمایی از قطار ملی گفت: «در یکی از روز‌های اسفند این رونمایی انجام خواهد شد. حالا باید ببینیم چه تاریخی در اسفندماه برای این کار انتخاب خواهد شد، اما احتمالاً در ۱۰ روز آخر اسفند این مراسم انجام خواهد شد. چون این یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود که برای اولین بار در کشورمان رخ می‌دهد و قطار ملی مترو در حال ساخته‌شدن است. این جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. کارفرمای این پروژه آن‌ها هستند و شرکت مترو تهران هم مجری این پروژه محسوب می‌شود. این اتفاق بزرگ و ارزشمند برای اولین بار رخ می‌دهد و مقامات هم باید حضور داشته باشند تا این اتفاق بزرگ با حضور آن‌ها رقم بخورد. امیدوار هستم در اسفندماه مراسم رونمایی از قطار ملی محقق شود.»

وجود تحریم‌ها و فشار اقتصادی در کنار شیوع کرونا تأثیر زیادی بر پیشبرد پروژه‌های حمل و نقل داشته‌است، اما اینکه به دلیل نبود مسئولان این پروژه‌ها به تعویق بیفتد، خودتحریمی مضاعف و البته داخلی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار