کد خبر: 1038240
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
دستگاه ضد انفجار برای اولین باردر ایران به دست مبتکران ایرانی ساخته شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدحسن منصوری، تولید کننده و مبتکر دستگاه ضد انفجار و ضد حریق، اظهار کرد: معمولا کار کردن قطعات برقی در محیطی آلوده تحت شرایط خاص انجام می‌شود و هنگام سوخت‌گیری صدای ناهنجاری از داخل دستگاه سوخت می‌آید و این صدا ناشی از پمپی است که در زیر آن دستگاه نصب شده و از داخل مخزن، سوخت را وارد خودرو می‌کند.

او افزود: در اکثر جایگاه‌های سوختِ شهر‌های بزرگ، زمانی که سوختگیری انجام می‌شود، سوخت، بدون هیچ صدایی و با فشار زیاد، وارد مخزن خودرو می‌شود، مانند وقتی که داخل مخزن یک شناور نصب شده باشد، وقتی فرد نازل را برمی دارد و سوختگیری می‌کند شناور روشن شده و سوخت وارد شبکه می‌شود.

تولید کننده و مبتکر دستگاه ضد انفجار ادامه داد: این شناور در دنیا به دست کشور‌های چین، آمریکا و انگلیس ساخته شده است و دیگر کشور‌ها از جمله ایران مصرف کننده این شناور هستند. تنها قطعه‌ای که در این شناور مهم است عایق بندی آن بوده که بعد از اتمام سیم پیچی، عایق را نصب می‌کنند که این عایق باید با دوام و درغیرقابل حل در بنزین باشد و از بین نرود.

منصوری با اشاره به آلوده بودن محیط داخل مخزن بنزین، گفت: محیط داخل مخزن بنزین در خودرو آلوده است و با حل شدن عایق، جرقه زده و منفجر می‌شود. اگر در شناور‌های سوخت از این عایق ضدحریق استفاده شود هیچ گونه خساراتی مانند آتش سوزی رخ نخواهد داد. خودرو دارای حمل سوخت هنگام جابجایی بنزین اگر در سوختی که حمل می‌کند از این عایق استفاده کند، در هر گونه واژگونی یا هنگام تخلیه سوخت آتش سوزی رخ نخواهد داد.

منصوری بیان کرد: با استفاده از نمونه دستگاه‌های خارجی توانسته ایم این عایق و شناور را به طور خودکفا و برای اولین بار در ایران بسازیم که در مقایسه با نوع خارجی، هم از نظر کیفیت و کارایی و هم از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است. این دستگاه ضد انفجار همانطور که از نامش پیداست غیر قابل انفجار و ساخته شده از عایق ضد حریق است.

او افزود: با توجه به این که امروزه به دانش تولید دستگاه ضد انفجار رسیده‌ایم و با تولید این محصول می‌توانیم از خروج هر گونه ارز از کشور جلوگیری کنیم، اما برای بومی سازی این محصول مورد حمایت قرار نگرفته ایم، همچنین گفتنی است که این دستگاه درحال حاضر آماده انبوه سازی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار