کد خبر: 1038167
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

بهترین فصل برای کاشت مو چه زمانی است؟

رپورتاژ آگهی/ یکی از مهم ترین دغدغه های ما در زندگی، محافظت از زیبایی ظاهر است. هر یک از ما به کمک روش های گوناگون تلاش می کنیم تا زیبایی و‌ جذابیت خود را افزایش دهیم. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی چهره هر فرد داشتن موهای جذاب است.

همچنین از اصلی ترین خصوصیات یک موی جذاب، پرپشت بودن و خوش حالت بودن موها است. اما افراد بر اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار مشکلاتی نظیر ریزش مو یا طاسی سر شوند. خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت هایی که در عرصه تکنولوژی و علم پزشکی به خصوص در حوزه زیبایی اتفاق افتاده، این مشکل قابل حل بوده و دیگر نگران کننده نخواهد بود. دائمی ترین راه حل موجود برای مشکل ریزش موی سر، کاشت مو است.

چگونگی انجام کاشت مو

اگر بخواهیم کاشت مو را به طور خلاصه تعریف کنیم باید بگوییم که کاشت مو عبارت است از: برداشت گرافت های لازم از بانک مو که پشت سر هر فرد قرار دارد و کاشت گرافت های برداشت شده در قسمتی که دچار ریزش شده است.

کاشت مو جزو مهم ترین و حساس ترین عمل های زییایی محسوب می شود و قبل از انجام آن باید یک سری نکات را جدی گرفت تا علاوه بر دریافت نتیجه موفقیت آمیز و دائمی، خود فرد نیز دچار مشکلات و عوارض خطرناک نشود. زیرا اگر این کار تحت نظر متخصصین توانمند انجام نشود ممکن است موهای کاشته شده مجدد دچار ریزش شوند.

در چنین شرایطی فرد هم از لحاظ مالی ضرر خواهد کرد و هم از لحاظ روحی ضعیف خواهد شد. در کلینیک تخصصی کاشت موی ساعی، با معاینه دقیق پزشک، شرایط متقاضی از جوانب مختلف بررسی می شود. در مرحله بعد زمان مناسب کاشت مو و بهترین روش کاشت مو توسط پزشک مشخص می شوند.

افزون بر اینکه مناسب ترین فصل برای انجام کاشت مو نیز نکته قابل توجهی است چراکه این موضوع بر روند کاشت‌ مو موثر است.

تعیین فصل مناسب برای انجام کاشت مو

یکی از مهم ترین قسمت های بدن که با نور خورشید و تغییرات آب و هوایی ارتباط مستقیم دارد، پوست سر است.  بنابراین همگام با کاشت مو باید به تعیین زمان مناسب کاشت موی طبیعی هم توجه شود. افرادی که تمایل به پیوند مو دارند حتما این سوال ذهنشان را درگیر کرده که چه فصلی برای انجام کاشت مو مناسب است؟ اما باید توجه داشت که هیچ فاکتوری به منظور انتخاب بهترین فصل برای کاشت مو وجود ندارد.

به این معنا که تنها یک فصل مخصوص برای کاشت مو وجود ندارد و یا فصلی هم وجود ندارد که عمل پیوند مو در آن امکان پذیر نباشد. در هر فصلی که شما کاشت مو انجام دهید نتایج یکسانی به همراه خواهد داشت. تنها تفاوت آن این است که اگر مثلا در فصل بهار کاشت مو صورت پذیرد، دستاورد آن در فصول پاییز یا زمستان قابل مشاهده است.

همچنین اگر کاشت مو در فصل پاییز صورت پذیرد، دستاورد آن در فصول بهار یا تابستان برای شما قابل مشاهده است. اما نکته بسیار مهم این است که هنگامی که تصمیم به کاشت مو گرفتید، انجام آن را به تاخیر نیندازید چرا که هر چه زودتر برای کاشت مو اقدام کنید طبیعتا با دریافت نتیجه، زودتر از رویش مجدد موهای خود لذت خواهید برد. در نظر داشته باشید که هر فصل شرایط آب و هوایی و دمای متغیری دارد، همچنین وضعیت کاری و نوع مواد غذایی افراد متفاوت است. به همین علت در ادامه مقاله به بررسی تک تک فصول و مزایا و معایب مختلف آن ها می پردازیم. پس تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

بهترین فصل برای کاشت مو چه زمانی است؟

کاشت مو در فصل بهار

فصل بهار دمای هوا متعادل است اما امکان بارش های مقطعی وجود دارد. وزش ها در این فصل قدری پیش بینی نشده اند اما آن طور هم نیستند که ما آخر هفته ها را مجبور به ماندن در منزل باشیم. آیا حدس می زنید که بهار بهترین فصل برای کاشت مو است؟ برای رسیدن به پاسخ خود بد نیست کمی با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

همزمان با تغییر فصل ها، طبیعتا دما و شرایط آب و هوایی نیز تغییر میکند. به همین علت شرایط برای هر کدام از متقاضیان کاشت مو نیز متغیر است. بهار یکی از مناسب ترین فصل ها برای انجام کاشت مو محسوب می شود زیرا دارای آب و هوای نسبتا متعادل است و همچنین یکی از توصیه های مهم بعد از پیوند مو عدم قرارگرفتن در زیر نور آفتاب و عرق نکردن است. بنابراین کسانی که می خواهند در فصل بهار کاشت مو انجام دهند، در رعایت این موارد با مشکلات زیادی روبرو نخواهند شد. یکی دیگر از مزیت های کاشت مو در بهار، میوه ها و سبزیجات تازه و مقوی هستند که در این فصل وارد بازار می شوند. در نتیجه شما می توانید با خوردن آن ها به تقویت بدن خود کمک کرده و خیلی زود به بهبودی کامل دست یابید. افزون بر این ها در نظر داشته باشید که تغذیه تاثیر بسزایی بر موفقیت آمیز بودن پروسه پیوند مو خواهد داشت. لازم به ذکر است که در اوایل فصل بهار تعطیلات نوروزی است و شما با استفاده از این فرصت می توانید به استراحت بپردازید.

با وجود تمامی مزیت هایی که فصل بهار برای کاشت مو به همراه دارد، یک سری معایب هم دارد که اکنون بیان می کنیم. یکی از مهم ترین معایب کاشت مو در بهار، روز های بارانی آن است. زیرا که این فصل دارای بارش های پیاپی می باشد و نکته بسیار مهم این است که در این روز ها هرگز نباید از منزل خود خارج شوید. همچنین در روزهای پایانی بهار که هوا رو به گرمی می رود، شدت تابش نور خورشید هم بیشتر می شود و به همین دلیل نباید بدون کلاه از خانه خارج شوید. به علاوه تا فصل پاییز یا زمستان  رویش مو‌های شما کامل نمی شود و باید فصل تابستان را با مو های کم‌پشت بگذرانید.

کاشت مو در فصل تابستان

تابستان می تواند فصل مناسبی برای کاشت باشد اما بستگی به شرایط متقاضیان دارد. با توجه به محل زندگی هر فرد تابستان های کشورمان می تواند به شدت گرم و طاقت فرسا باشد. البته این شرایط برای نقاط مختلف کشور وجود دارد. بسیاری از خانواده ها تعطیلات فصل تابستان را به سفر می روند و یا آخر هفته های خود را در بیرون از شهر، پیک نیک، کوهنوردی و .. میگذرانند. اکنون به طور خلاصه با مزایا و معایب کاشت مو در این فصل آشنا می شوید.

ممکن است به علت یک سری شرایط طبیعی فصل تابستان را به عنوان مناسب ترین فصل کاشت مو انتخاب کنیم. چرا؟ نکته اول اینکه در این فصل بسیاری از افراد از مدرسه تعطیل می شوند و یا می توانند برای مدتی از محل کار خود مرخصی بگیرند. با توجه به اینکه یکی از دستورالعمل های توصیه شده پس از کاشت مو، استراحت در منزل و عدم کارکردن به مدت چند روز است. بنابراین انتخاب فصل تابستان به عنوان بهترین زمان برای انجام پیوند مو می تواند منطقی باشد. یکی دیگر از مزیت ها این است که امروزه اغلب متقاضیان برای انجام پیوند مو از شهر خود به شهر یا کشور دیگر سفر میکنند و همچنین بیشتر، سفر های هوایی را برای این فصل انتخاب میکنند.

در نظر داشته باشید که گرما به هیچ‌ وجه برای رشد مو ها مناسب نیست. تابش آفتاب و گرما باعث خشک شدن مو ها،  پوست سر و بافت های کاشته شده می شوند و ممکن است ناحیه ای که گرافت ها در آنجا کاشته شده آلوده شود.

با توجه به گرم بودن هوا و تعریق زیاد احتمالا نیاز به حمام خواهید داشت که این‌ مورد برای چند روز اول پس از انجام کاشت مو برای شما دشوار خواهد بود.

شما به مدت ۶ هفته نمی توانید در آب های عمیق شنا کنید که رعایت این موضوع به خصوص برای شناگران سخت خواهد بود. سفرهای تابستانی شما به علت تماس با پزشک و مراجعه به مرکز درمانی برای معاینه به زمان دیگری موکول می شود یا در زمان کوتاه تری انجام می شود. بنابراین اگر برای تعطیلات طولانی مدت تابستانی برنامه ریزی کرده اید، باید آگاه باشید که کاشت مو در این فصل با شرایطی همراه است. البته می توانید یک سال به سفر نروید و در سال بعد تعطیلات را به خوشی بگذرانید.

بهترین فصل برای کاشت مو چه زمانی است؟

کاشت مو در فصل پاییز

میتوان گفت که فصل پاییز از نظر شرایط آب و‌ هوایی درست در مقابل فصل بهار قرار دارد. احتمال وزش باد و طوفان در این فصل وجود دارد. هوا از اواخر مهر رو به سردی می رود و نباید از این نکته غافل شده که در پاییز مدارس شروع به کار می کنند و فشار کاری هم بیشتر می شود. از این رو بهتر است مزایا و‌‌معایب کاشت مو‌ در این فصل را بدانید.

پس از تمام شدن فصل تابستان، پاییز از راه می رسد. به دلیل اینکه با شروع پاییز شدت تابش نور خورشید کمتر می شود و هوا رو به سردی می رود، بسیاری از افراد این فصل را برای کاشت مو انتخاب می کنند. اما دمای هوا و شرایط آب و هوایی در این فصل مدام در حال تغییر و غیر قابل پیش بینی است. به بیان بهتر، متقاضیان کاشت مو در پاییز باید دائما کلاه و کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشند. از دیگر مزیت های کاشت مو در پاییز این است که دوره نقاهت و بهبودی شما و همچنین رویش مجدد موها تا عید نوروز پایان یافته و می توانید با لذت بردن از ظاهر خود تعطیلات را به خوشی بگذرانید.

تغییرات آب و‌هوایی در فصل پاییز برای دوران نقاهت شما خوب نیست و باید همیشه از کلاه و ضد آفتاب استفاده کنید که این کار هم تا حدودی ممکن است فرد را کلافه کند. به همین علت هر فرد با توجه به شرایط موجود ممکن است این فصل را انتخاب نکند.

کاشت مو در فصل زمستان

برخی افراد می گویند که بهبودی پس از جراحی های پلاستیک در فصل زمستان آسان تر است. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ و یا بهترین فصل برای کاشت مو زمستان است؟ در ادامه با بیان مزایا و معایب پیوند مو در فصل زمستان به بررسی آن می پردازیم.

برخی از پزشکان معتقدند که زمستان مناسب ترین فصل برای کاشت مو می باشد. چرا که در این فصل هوا سرد تر است و افراد دیگر از گرمای هوا رنج نمی برند و احتمال تعریق و عفونت تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین متقاضیان کاشت مو می توانند ورزش های سبک را بدون عرق کردن انجام داده و در روند بهبودی خود تغییر ایجاد کنند. به علاوه بر خلاف سایر فصل ها، در هنگام خارج شدن از منزل می توانند بدون معذب شدن کلاه زمستانی بر سر بگذارند. از آنجایی طبق موارد گفته شده می توان متوجه شد مزیت های این فصل نسبت به سایر فصل ها بیشتر است، بنابراین مناسب ترین فصل هم می تواند باشد.

با اینکه فصل زمستان مزیت های بسیاری برای متقاضیان کاشت مو دارد اما نباید از برخی معایب آن غافل شد. از جمله مهترین معایب آن خشک بودن هوا است که میتواند موجب خشک شدن ناحیه کاشت مو و ناراحتی فرد شود. البته پزشک برای حل این مشکل پماد های مخصوصی تجویز می کند. افزون بر همه این ها، غذاهای مفید مانند میوه ها و‌ سبزیجات از تنوع کمتری در فصل زمستان برخوردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار