کد خبر: 1038099
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
سفیر انگلیس در یمن ادعا کرد که عربستان سعودی خواستار توقف جنگ علیه ملت یمن است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن مدعی شد که این کشور با کمک آمریکا، تلاش خواهد کرد که جنگ در یمن متوقف شود.

آرون با بیان اینکه عربستان سعودی خواستار توقف جنگ است، از موضع ریاض برای توقف این جنگ قدردانی کرد.

وی ضمن نادیده گرفتن جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه ملت یمن، به شبکه خبری العربیه گفت که راهکار بحران این کشور، مستلزم جدیت و تعهد از سوی «شبه‌نظامیان حوثی» (جنبش انصار الله) است.

این دیپلمات انگلیسی از «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن خواست که تلاش کند تا دولت مستعفی به صنعاء بازگردد و مستقر شود.

آرون که بار‌ها به دلیل حمایتش از ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی» مورد انتقاد و اعتراض جنبش انصارالله قرار گرفته است، به تازگی علیه این جنبش و جمهوری اسلامی ایران موضع گرفت و مدعی شد که تداوم حضور انصارالله در صنعاء به افزایش نفوذ ایران در یمن منجر خواهد شد.

آرون در ادامه با ژست دلسوزانه و انسان‌دوستان برای مردم یمن به آن‌ها درباره خطر‌های ادعایی انصارالله برای یمن، هشدار داد و مدعی شد: حوثی‌ها جامعه یمن را و حتی شیوه‌های تدریس در مدارس را تغییر می‌دهند. کنترل دانشگاه‌ها را به دست می‌گیرند و آن‌ها را نیز دچار تغییر می‌کنند. کودکان را به جبهه‌های جنگ می‌فرستند و دانشجو‌ها را برای تحصیل به قم در ایران می‌فرستند.

وی در ادامه ادعا‌های خود بدون اشاره به فجایعی که تجاوز ائتلاف سعودی برای مردم یمن به ارمغان آورده و نیز سلاح‌هایی که بریتانیا در اختیار این ائتلاف قرار می‌دهد، افزود: این برای جامعه یمن فاجعه است. آنها، [انصارالله]شرایط را در جامعه و کشور یمن تغییر می‌دهند. با مرور زمان بدون حل مشکل یا توقف جنگ، بازسازی جامعه یمن آغاز می‌شود و نفوذ ایران در شمال این کشور بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سفیر انگلیس در یمن بدون اشاره به اختلافات شدید نواب جنگ یمن در عدن و سایر استان‌های تحت اشغال ائتلاف سعودی - اماراتی، انفجار‌های اخیر فرودگاه عدن، همزمان با ورود کابینه جدید عبدربه منصور هادی در اواخر سال گذشته میلادی را نیز به گردن انصارالله انداخت. در حالی که هیچ سندی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و انصارالله بار‌ها تاکید کرده است که با این انفجار‌ها ارتباطی ندارد.

مقامات انصارالله تاکنون بار‌ها به اظهارات مداخله‌جویانه سفیر انگلیس اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند تمام جهان می‌داند که حمله عربستان و امارات به یمن و محاصره آن بر اساس دستور آمریکا و انگلیس بوده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار