کد خبر: 1038074
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
فرمانده تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه مدعی است که رفتار طالبان روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان طبق توافق‌های قبلی را دشوار کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام)، مدعی شد که ادامه نبرد میان طالبان و نیرو‌های امنیتی افغانستان، خروج نظامیان آمریکایی از این کشور را پیچیده‌تر کرده است.

وی در ادامه این ادعا افزود: هرچند طالبان حملات خود را علیه نیرو‌های ناتو متوقف کرده؛ اما حمله به نیرو‌های افغان را بیشتر کرده است.

در حالیکه طالبان مسئولیت هیچیک از ترور‌های هدفمندی را که طی ماه‌های گذشته علیه مقامات و خبرنگاران افغان اعمال شده، بر عهده نگرفته است؛ مک کنزی انگشت اتهام را به سوی این گروه نشانه رفت.

اگرچه دولت جو بایدن دموکرات دستور بازبینی توافق آمریکا-طالبان را صادر کرده و ناتو هم مدعی شده که قصد ندارد به ضرب الاجل اعلام شده از سوی طالبان برای خروج از افغانستان بها دهد؛ این نخستین اظهارنظر رسمی یک مقام پنتاگون درباره احتمال به تعویق افتادن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

برخی منابع وابسته به ناتو، پیشتر مدعی شده بودند که با توجه به تغییر دولت واشنگتن، موعد مقرر برای خروج از افغانستان را که برای پایان ماه میلادی آوریل در نظر گرفته شده بود؛ لحاظ نخواهند کرد.

پیشتر نیز، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه مدعی شده بود اگر آمریکا بدون در نظر گرفتن شرایط، افغانستان را ترک کند؛ گروه‌های داعش و القاعده بی‌درنگ برخواهند گشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار