کد خبر: 1038068
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
میان شهردار مشهد ومدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی منقعد شد
تفاهم نامه حمایت از تولید فیلم های کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی با مضامین « الگوهای اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان مشهد میان شهردار مشهد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شد.

محمدرضا کلائی شهردار مشهد در مراسم رونمایی، اکران و تجلیل از دست اندرکاران مستند « از فرش تا عرش» همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با  حضورمحمد محسن مصحفی معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهردار مشهد، وحید مبین مقدم مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن مهدوی مهر رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، عوامل تولید مستند « از فرش تا عرش» و جمعی از مدیران برگزار شد، اظهار کرد: نهادهای عمومی همانند شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای فعال در این حوزه وظیفه دارند از فعالیت های هنری در قالب اهداف خود و مسئولیت های اجتماعی حمایت کنند.

وی افزود: در شهرداری مشهد تلاش های زیادی در راستای تحقق این هدف انجام شده است اما نتواسته ایم حق مطلب را ادا کرده و در این زمینه عقب هستیم بنابراین از سازمان های متولی درخواست همکاری داریم تا بتوانیم نقش خود را در این زمینه پررنگ کنیم.

شهردار مشهد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری و در حوزه های مذهبی و اسلامی با حوزه های مرتبط همکاری لازم را داشته باشیم.

کلائی خاطرنشان کرد: در حوزه سینما یکی از بخش هایی که مورد توجه ما قرار دارد، حمایت از سینما جوان است که در این راستا از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بابت همکاری های صورت گرفته تشکر می کنم و امیدواریم امروز با انعقاد این تفاهم نامه روند اقدامات ما سرعت بیشتری بگیرد.

گفتنی است که تفاهم نامه حمایت از تولید فیلم های کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی با مضامین « الگوهای اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان مشهد میان شهردار مشهد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شد.

از جمله اهداف این تفاهم نامه می توان به ایجاد بستر مناسب برای پرورش نیروی جوان خلاق و متعهد جهت تامین نیروی موردنیاز، امید بخشی و جلب رضایت نسبی در جامعه هنرمندان و فیلم سازان کوتاه و مستند و مخاطبان آن، توجه به ثبت و ضبط میراث فرهنگی، هنری و ارزش های اخلاقی در راستای حفظ و حراست از این گنجینه های ارزشمند، توجه به فرهنگ بومی و اجتماعی شهرستان مشهد و آسیب شناسی پدیده های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد تحلیلی- انتقادی و ارائه پیشنهادات اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار