کد خبر: 1038059
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد:
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات حقوقی به صورت تخصصی به شهروندان باید ادامه پیدا کند.

غلامعلسی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که در آئین افتتاح مجتمع قضایی ویژه اطفال و نوجوانان در مشهد سخن می گفت با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛ سند تحول دستگاه قضایی را سند خوبی برای ارتقاء شاخصهای ارائه خدمات حقوقی به شهروندان گرانقدر دانست و افزود: دقت، سرعت و صحت در رسیدگی ها باید مبنای اقدامات در چهارچوب مبانی شرع و موازین قانونی قرار گیرد و مسئولان حوزه های قضایی هم باید به این نکات توجه کنند و هم بر حُسن اجرای سیاستهای ابلاغی نظارت داشته باشند.

 

غلامعلی صادقی افزود: از تمام ظرفیت های قانونی با هدف حمایت از اقشار مختلف مانند زنان، کودکان، نوجوانان و اطفال باید استفاده کرد و بحمدالله در این زمینه گامهای خوبی در مجموعه قضایی برداشته شده و باید اینگونه خدمات استمرار پیدا کند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان ظرافت های خاصی دارد که باید مورد توجه قضات محترم رسیدگی کننده قرار گیرد و در این زمینه باید یک نگاه همه جانبه داشت و از تمام ظرفیت های موجود قانونی و همچنین از نهادهای مردمی، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهیخته گان و صاحب نظران بهره برد.

 

غلامعلی صادقی با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار بالای نیروهای مردمی در استان و به ویژه در شهر مقدس مشهد گفت: یکی از راهبردهای اصولی دستگاه قضایی بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و رسیدگی های قضایی می بایست در بدو امر از این ظرفیت ارزشمند استفاده نماید تا انشاء الله شاهد حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده باشیم.

 

رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی با اشاره به حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی گفت: متأسفانه در اثر عملکرد نامطلوب برخی نهادها در حوزه های تحت مسئولیتشان شاهد سرریز مشکلات مختلف به دستگاه قضایی هستیم بر این اساس به ویژه در حوزه حمایت های لازم از اطفال ، کودکان و نوجوانان همه دستگاه ها و نهادها باید به درستی به وظیفه قانونی خود عمل نمایند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند و با تلاش مضاعف و کار جهادی در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان گرانقدر گام بردارند.

گفتنی است این مجتمع در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خیابان کوهسنگی، کوهسنگی 9، عدالت 20  واقع می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار