کد خبر: 1037978
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
حاشیه‌ای بر اعلام لیست نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات ۱۰ اسفند فدراسیون فوتبال
لیست نهایی اسامی نامزد‌های تأیید شــده انتخابات فوتبال در شرایطی بامداد دوشنبه منتشر شد که با ردصلاحیت حیدر بهاروند، رقابت برای ریاست فدراسیون فوتبال بین کیومرث هاشمی، علی کریمی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و مصطفی آجرلو خواهد بود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: انتخابات فدراسیون فوتبال با اعلام اسامی تأیید صلاحیت‌ها وارد فاز تازه‌ای شده است، لیستی که ساعت چهار دقیقه بامداد دیروز روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد تا چهره‌های نهایی انتخابات ۱۰ اسفند مشخص و شمارش معکوس برای انتخاب رئیس جدید آغاز شود.

کریمی ماند، بهاروند رفت

در انتخابات ۱۰ اسفند همه نگاه‌ها متوجه پست ریاست است، به همین خاطر خیلی‌ها منتظر بودند ببینند که در لیست نهایی چه کسانی قرار می‌گیرند، به خصوص که شایعاتی درباره ردصلاحیت برخی از چهره‌های مشهوری که ثبت‌نام کرده بودند به گوش می‌رسید. بامداد دوشنبه در نهایت فهرست اسامی تأیید شده نامزد‌های پست هیئت رئیسه منتشر شد و از بین شش نامزدی که برای پست ریاست ثبت‌نام کرده بودند، تنها چهار نفر تأیید صلاحیت شدند. بر این اساس کیومرث هاشمی، علی کریمی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و مصطفی آجرلو چهار نفری هستند که ۱۰ اسفند برای رسیدن به صندلی مهدی تاج با هم رقابت خواهند کرد.

حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال و رئیس سابق سازمان لیگ مهم‌ترین چهره ردصلاحیت شده است. بهاروند با توجه به نفوذی که روی هیئت‌های فوتبال داشت، گفته می‌شد یکی از شانس‌های اصلی ریاست فدراسیون است، اما نامش در بین تأیید شدگان دیده نمی‌شود. ستار عبدی‌پور هم دیگر نامزد پست ریاست فدراسیون بود که برای انتخابات به دلیل نقص مدارک تأیید نشده است تا با حذف این روحانی و بهاروند، روز ۱۰ اسفند رقابت برای صندلی رئیس فوتبال بین چهار نفر باشد.

فریدون اصفهانیان، عضو فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دیگر چهره معروف ردصلاحیت شده است. او که برای عضویت در هیئت رئیسه ثبت‌نام کرده بود، صلاحیتش مورد تأیید قرار نگرفته تا رئیس سابق کمیته داوران هم آماده جمع کردن وسایلش از ساختمان فدراسیون فوتبال شود.

ردصلاحیت شدگان کار را به فیفا می‌کشانند؟

ردصلاحیت حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان که نام‌شان در بین متهمان پرونده ویلموتس دیده می‌شود، حرف و حدیث‌های زیادی را درباره دلیل تأیید نشدن‌شان به وجود آورده است، به خصوص که پیش از این عنوان شده بود متهمان پرونده ویلموتس با توجه به پرونده باز قضایی در دادسرا اجازه حضور در انتخابات را ندارند. با این حال همانطور که حراست فدراسیون فوتبال هفته گذشته عنوان کرده بود هیچ نامزدی به دلیل پرونده ویلموتس رد‌صلاحیت نشده است: «این موضوع هیچ ارتباطی با پرونده ویلموس ندارد، چراکه صلاحیت برخی افراد که در این پرونده نام‌شان مطرح است توسط مرجع قانونی تأیید شده و در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور خواهند داشت.»

کاظم طالقانی، عضو فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال یکی از متهمان این پرونده است که نامش در لیست تأیید صلاحیت شده‌ها برای انتخابات ۱۰ اسفند به چشم می‌خورد تا مشخص شود برخلاف خط و نشان‌هایی که نمایندگان مجلس و نهاد‌های نظارتی کشیده بودند، نقش برخی افراد در ماجرای حیف و میل بیت‌المال در قرارداد ویلموتس، هیچ تأثیری در بررسی صلاحیت‌ها نداشته و صلاحیت این متهمان به‌رغم پرونده قضایی‌شان تأیید شده است.

با توجه به این مسئله ردصلاحیت بهاروند و اصفهانیان را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد، اگرچه دلایل رد شدن این افراد به صورت رسمی اعلام نشده، اما احتمال آن وجود دارد که بهاروند و اصفهانیان که بازنشسته هستند به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکرده‌اند.

هرچند بهاروند در این‌باره تاکنون سکوت کرده و واکنشی نشان نداده، اما اصفهانیان دیروز در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری مهر از پیگیری ردصلاحیتش خبر داده است: «اجازه بدهید؛ فعلاً نظری ندارم. در حال پیگیری هستم.» با این حال خیلی‌ها نگران هستند که مدیران ردصلاحیت شده فدراسیون با راپورت به فیفا مشکل تازه‌ای برای فوتبال ایران به وجود بیاورند و رد‌صلاحیت‌شان را به نقش نهاد‌های غیرفوتبالی ارتباط دهند. مسئله‌ای که می‌تواند با توجه به حساسیت فیفا روی دخالت‌های دولتی در فوتبال، بحث تعلیق را در پی داشته باشد.

کیا رد نشد

حضور مهدی مهدوی‌کیا در لیست تأیید صلاحیت شده‌های انتخابات فوتبال یکی از نکات قابل توجه بود. در حالی هفته گذشته برخی رسانه‌ها از ردصلاحیت مهدوی‌کیا به دلیل دوتابعیتی بودن خبر داده بودند که نام او در لیست نهایی قرار گرفته است. شایعه ردصلاحیت مهدوی‌کیا انتقادات زیادی را به همراه داشت و کیا هم عنوان کرده بود که این مسئله برایش مهم نیست.

با این حال مهدوی‌کیا که به عنوان نایب‌رئیس اول علی کریمی در انتخابات ثبت‌نام کرده، نامش در لیست نهایی قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار