کد خبر: 1037842
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
سارقان حرفه‌ای که در پوشش توریست ترکیه، زنان مسافر را فریب داده و طلای آن‌ها را سرقت می‌کردند در آخرین سرقت فراموش کردند پلاک خودروی‌شان را مخدوش کنند که بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: چندی قبل زن جوانی سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد و یک زن به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد. او در توضیح ماجرا گفت: ساعتی قبل در یکی از خیابان‌های غرب تهران منتظر تاکسی بودم تا به خانه‌ام بروم که یک خودروی پژو توقف کرد. علاوه بر راننده مردی در صندلی جلو و زنی هم در صندلی عقب سوار بود. من هم بعد از گفتن مسیرم در صندلی عقب سوار شدم و راننده به راه افتاد تا اینکه پس از طی مسافت کوتاهی مرد دیگری به عنوان مسافر سوار خودرو شد. دقایقی بعد از اینکه مسافر جدید سوار شد مسافر کنار راننده شروع به صحبت کردن با زبان ترکی استانبولی کرد. من چیزی از حرف‌هایش متوجه نشدم، اما مردی که صندلی جلو نشسته بود با او ترکی حرف زد و به ما گفت که مدتی در استانبول زندگی کرده و حرف‌های او را متوجه می‌شود. به هر حال آن دو با همدیگر صحبت کردند و من و زن دیگری که فکر می‌کردم مسافر است به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دادیم. اما چیزی متوجه نمی‌شدیم. مردی که صندولی جلو نشسته بود گفت مرد ترک زبان، توریست و اهل ترکیه است و می‌گوید که به خاطر افت ریال ایران برای خرید طلا به تهران آمده است. مرد توریست مقدار زیادی لیر ترکیه و روبل روسیه هم از کیفش بیرون آورد و به ما نشان داد. مرد مترجم به من و زنی که کنارم نشسته بود گفت که این توریست حاضر است طلای ما را به قیمت خیلی خوب بخرد. زن جوانی که کنارم نشسته بود خیلی ذوق زده شد و گفت که به تازگی طلاهایش را برای خرید خانه فروخته‌است. او مرا تشویق کرد طلا‌هایم را به توریست بفروشم. من حدود ۱۲‌میلیون تومان طلا داشتم که مرد توریست حاضر شد ۲۰‌میلیون تومان پول ترکیه و روسیه به من پرداخت کند. از طرفی مسافران دیگر هم مرا وسوسه کردند طلاهایم را بفروشم که در نهایت طلاهایم را به مرد توریست دادم و او هم در مقابل مقدار زیادی پول ترکیه و روسیه که ۲۰‌میلیون تومان ارزش داشت به من داد. من در حالی که خوشحال بودم از خودرو پیاده شدم و به خانه‌ام رفتم. صبح روز بعد وقتی برای تبدیل کردن پول‌ها به صرافی رفتم متوجه شدم که همه آن‌ها قلابی است. آنجا بود که فهمیدم همه آن‌ها اعضای یک باند بودند و به این شیوه مرا فریب دادند تا طلاهایم را سرقت کنند.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه‌نهم دادسرای ویژه جنایی تهران برای رسیدگی و شناسایی سارقان در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران پلیس با شکایت‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند که همگی حکایت از آن داشت سارقان که عضو یک باند هستند در پوشش مسافربری زنان جوان و دخترانی را سوار خودرو کرده و بعد یکی از آن‌ها به عنوان توریست، طلا‌های مسافران را با ارز‌های تقلبی عوض می‌کرد. همچنین در تحقیقات مشخص شد چند زن که حاضر به عوض کردن طلاهایشان نشده بودند با تهدید سارقان مواجه شده و اموالشان سرقت شده بود.

مأموران پلیس در بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که سارقان در همه سرقت‌ها پلاک خودروهای‌شان را مخدوش کرده‌اند. در حالی که تحقیقات در جریان بود کارآگاهان پلیس متوجه شدند که سارقان در آخرین سرقت خود که هفته قبل رقم خورده‌بود فراموش کرده بودند پلاک خودروی‌شان را مخدوش کنند. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که کارآگاهان موفق شدند با رد‌یابی پلاک خودروی سمند مالک آن را که مردی به نام سیروس بود بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی سه مرد دیگر و یک زن اعتراف کرد. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مأموران موفق شدند سه همدست متهم را بازداشت کنند.

سردسته باند در بازجویی‌ها گفت: من برای مدتی در ترکیه کار می‌کردم و آنجا ترکی استانبولی را خوب یاد گرفتم. بعد از شیوع کرونا کارم را از دست دادم و به ایران برگشتم و تصمیم گرفتم با لهجه ترکی استانبولی به این شیوه سرقت کنم. برای فریب زنان لازم بود که یکی از اعضای باند هم ترکی استانبولی را بلد باشد برای همین یکی از همدستانم راهی آموزشگاه شد و تا جایی که می‌شد توانست آموزش زبان ترکی را طی کند. او همچنین چندین کتاب زبان تهیه و مطالعه کرد تا هنگام سرقت بتوانیم مسافران را به راحتی فریب دهیم و نقشه‌مان را اجرا کنیم.

متهم ادامه داد: ما به خوبی نقشه‌مان را اجرا می‌کردیم، اما در چند مورد زنان حاضر به دادن طلاهایشان نمی‌شدند. آن‌ها یا می‌گفتند که به ما اعتماد ندارند یا می‌گفتند که به پول طلا‌ها نیاز ندارند. ما هم تصور می‌کردیم که متوجه نقشه مان شده باشند برای همین با تهدید از آن‌ها سرقت کردیم.

سردسته باند درباره نحوه بازداشت‌شان هم گفت: ما از یکسال قبل این باند را تشکیل داده و به راحتی در حال سرقت بودیم. قبل از سرقت هم پلاک خودرو را مخدوش می‌کردیم، اما در آخرین سرقت فراموش کردیم آن را مخدوش کنیم که مأموران پلاک را بررسی و گرفتارمان کردند. متهم درباره زنی که عضو باند بود هم گفت او نامزد یکی از اعضای باند بود که در چندین سرقت نقش داشت، اما در سرقت‌های آخر با او اختلاف پیدا کرد و حاضر نشد در اجرای نقشه‌های بیشتر همراهمان باشد.

به دستور قاضی سهرابی، تحقیقات برای بازداشت تنها زن عضو باند در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار