کد خبر: 1037607
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
لودریان:
وزیر خارجه فرانسه از گفت‌وگوی گسترده با همتایان انگلیسی، آلمانی و آلمانی درباره ایران خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه جمعه از گفت‌وگو گسترده با همتایان آمریکایی، انگلیسی و آلمانی خود درباره ایران خبر داد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «گفت‌وگوهای گسترده‌ای با همتایان آمریکایی، انگلیسی و آلمانی درباره ایران و چگونگی تعامل با چالش هسته‌ای و در زمینه امنیت منطقه‌ای انجام شد.»

لودریان اضافه کرد که با «آنتونی بلینکن»، «هایکو ماس» و «دومینیک راب» درباره موضوعات دیگر گفت‌وگو کرده است.

خبرنگار ان‌بی‌سی پیشتر در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته دیپلمات‌های ارشد چهار کشور دربار توافق هسته‌ای ایران، بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹، مسائل جوی، میانمار و «آلکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای روسیه رایزنی کرده‌اند.

این نخستین رایزنی میان وزیران خارجه چهار کشور دو سوی آتلانتیک بعد از سال ۲۰۱۸ است.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حال انجام رایزنی‌هایی با فرانسه، آلمان و انگلیس جهت رسیدن به مواضع متحد در خصوص توافق هسته‌ای ایران است.

سالیوان در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت آمریکا برای بازگشت به برجام تصریح کرد: «فعالانه در حال تعامل با اتحادیه اروپا هستیم... در سطوح مختلف دولت با آنها گفت‌وگو می‌کنیم.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار