کد خبر: 1037471
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بازداشت منتقد روس و تظاهرات ضددولتی که با حمایت غرب علیه مسکو تدارک دیده می‌شود؛ تاثیری در میزان محبوبیت پوتین نداشته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: نظرسنجی انجام گرفته از سوی مؤسسه سنجش افکار عمومی «لوادا» حاکی از آن است که به رغم تلاش غرب برای متهم جلوه دادن مسکو به بی عدالتی در قبال «آلکسی ناوالنی» منتقد روس، خدشه‌ای در میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ایجاد نشده است.

محبوبیت پوتین بعد از تظاهرات‌های گسترده‌ای که با هماهنگی دیپلمات‌های غربی به ویژه آمریکایی تدارک دیده شده بود همچنان رقم قابل ملاحظه ۶۴ درصد است که در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۰، فقط یک درصد کاهش داشته است.

البته، این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت وی میان قشر جوان بیش از سایر اقشار جامعه افت داشته است.

پیشتر نیز وزارت خارجه روسیه از بابت اینکه سفارت آمریکا، نوجوانان زیر سن قانونی را برای حضور در اعتراضات خیابانی تحریک می‌کند؛ انتقاد کرده بود.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت دولت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت با گاز اعصاب نوویچوک به آلمان منتقل شده بود.

مسمومیت و بازداشت وی عاملی شد تا بار دیگر کشور‌های غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی کنند. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار