کد خبر: 1037399
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
مرد جوان و دختر عمویش که از راننده‌های عبوری دست به سرقت‌های سریالی می‌زدند به بیش از ۱۶‌سال حبس محکوم شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سال‌۹۷ راننده یک پژو با مراجعه به اداره پلیس از زن و مرد جوانی به اتهام زورگیری شکایت کرد و گفت: «در مسیر جاده هراز مسافرکشی می‌کنم. شب گذشته یک زوج جوان کنار جاده هراز منتظر ماشین بودند که آن‌ها را سوار کردم. هر دو روی صندلی عقب نشستند. بعد از طی مسافتی ناگهان مرد جوان طنابی را دور گردنم انداخت و با تهدید گوشی موبایل، پول نقد و ساعت مچی‌ام را به زور گرفت و همراه زن جوان گریخت.»

با طرح این شکایت زن و مرد جوان تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه از سوی راننده یک خودروی سواری نیز شکایت مشابهی به پلیس رسید که اموالش از سوی زن و مرد جوانی سرقت شده بود.

در حالیکه شمار شکایت‌ها به هفت فقره رسیده بود، خودروی یکی از مالباخته‌ها در حالیکه پلاکش مخدوش شده بود در جاده هراز شناسایی و راننده آن که مرد جوانی به نام فرزین بود بازداشت شد. با انتقال فرزین به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با شاکیان مشخص شد وی همان مردی است که با همدستی زن جوانی مرتکب سرقت و خفتگیری شده است.

با بدست آمدن این اطلاعات فرزین به سرقت با همدستی دختر عمویش به نام سمیرا ۲۷‌ساله اعتراف کرد. با دستگیری زن جوان و اقرار به جرم دو متهم راهی زندان شدند و پرونده با کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

متهمان در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه قرار گرفتند.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، هفت شاکی یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و برای متهمان درخواست اشد مجازات کردند.

در ادامه مرد جوان در جایگاه ایستاد و گفت: «وضع مالی خوبی نداشتم. از طرفی به دختر عمویم علاقه داشتم و با هم قرار ازدواج گذاشته بودیم. به همین خاطر تصمیم گرفتم خفتگیری کنم تا با پول آن زندگی مشترک را آغاز کنم. طبق نقشه من و سمیرا ابتدای جاده هراز و گاهی ابتدای اتوبان قزوین به عنوان مسافر منتظر ماشین می‌ایستادیم و سوار ماشین‌هایی می‌شدیم. سپس بعد از طی مسیری با طنابی که همراه داشتم آنرا دور گردن راننده می‌انداختم و با تهدید اموال او را سرقت می‌کردم.»

مرد جوان در آخر گفت: «باور کنید دخترعمویم در سرقت‌ها نقشی نداشت او فقط همراهم بود تا راننده‌ها به ما اعتماد کنند و مشکوک نشوند.»

سپس زن جوان نیز در جایگاه ایستاد و گفت: «به خاطر علاقه به پسر عمویم با او همراه شدم. باور کنید در خفتگیری‌ها و سرقت‌ها نقشی نداشتم و حالا پشیمانم.»

در پایان هیئت قضایی با توجه به شواهد و مدارک موجود، مرد جوان را به اتهام سرقت، خفتگیری، جعل سند و مخدوش کردن پلاک خودرو به ۱۶‌سال حبس و زن جوان را نیز به شش‌ماه حبس محکوم کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار