کد خبر: 1037153
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
انتخاب ۲ پرچمدار برای کاروان پارالمپیک ایران
تکلیف نفرات اعزامی به پارالمپیک توکیو مشخص شد. نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد. انتخاب دو پرچمدار برای این بازی‌ها از جمله مسائل مهم مطرح شده در این نشست بود.
اشرف رامين
سرویس ورزشی جوان آنلاین: محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته در خصوص عدم ابلاغ آیین‌نامه استخدام قهرمانان گفت: «هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده و منتظر هستیم تا اگر تغییری صورت گرفته آن را اعمال کنیم.» عدم دریافت بودجه نکته مهمی بود که تابع به آن اشاره کرد: «در مورد بودجه قول‌هایی به ما داده شده و قرار است تغییراتی در بودجه اعمال شود. امسال تنها نیمی از بودجه کمیته را دریافت کرده‌ایم. انتظار داریم تا پایان سال بقیه بودجه را هم دریافت کنیم تا مشکلی برای آماده‌سازی ورزشکاران در مسیر پارالمپیک نداشته باشیم. بودجه سالانه کمیته ۴۹ میلیارد است.» وی در پاسخ به سؤالی در مورد برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم سیامند رحمان اظهار داشت: «برنامه‌ریزی‌های انجام شده متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد و ماه دیگر مسابقات وزنه‌برداری زیر نظر IPC به نام سیامند رحمان برگزار می‌شود.»

هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک هم در بخش دوم کنفرانس خبری بر برگزاری بازی‌های پارالمپیک تأکید کرد: «برگزاری بازی‌ها طبق اعلام مسئولان به قوت خود باقی است و دستورالعمل فنی برگزاری مسابقات از سوی مسئولان بازی برای ما ارسال شده و ما هم بعد از ترجمه آن را در اختیار فدراسیون‌ها می‌گذاریم تا اقدامات لازم را انجام دهند. هماهنگی‌های لازم از سوی کمیته ملی پارالمپیک با کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد.»

حضور دو پرچمدار ایرانی در توکیو موضوع دیگری بود که سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک به آن پرداخت: «در این دوره، برگزاری مراسم پرچم حذف شده و به این ترتیب پرچم هیچ کشوری به اهتزاز درنمی‌آید. به جز کلاس‌بندی بین‌المللی سایر برنامه‌های المپیک و پارالمپیک یکسان خواهد بود. از آنجا که برگزار‌کننده المپیک و پارالمپیک برای اولین بار یکسان خواهد بود در نتیجه شعارمان نیز یکی است و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هر دو کاروان هم یکسان است. برای حمایت از پارالمپیکی‌ها و بحث برابری جنسیتی در پارالمپیک توکیو دو پرچمدار از کشورمان در مراسم رژه حضور خواهند داشت.»

رضایی در ادامه درباره بحث ثبت‌نام کاروان و رعایت مقررات بهداشتی افزود: «ثبت‌نام اعضای کاروان شروع شده و فهرست گروه پزشکی نیز تا آخر سال اعلام خواهد شد. مسئولان ژاپن در خصوص رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی تدابیر لازم را اندیشیده‌اند. مشکلی از بابت کرونا وجود نخواهد داشت.» سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو با اعلام اینکه اردو‌های تدارکاتی پیش‌بینی شده، اظهار داشت: «کمیته ملی پارالمپیک برای ورزشکاران اعزامی اردوی خارجی در نظر گرفته، برای شانس‌های طلا دو سفر و برای شانس‌های کسب مدال نقره و برنز یک سفر در نظر گرفته شده است.»

هادی رضایی اسامی رشته‌هایی را که اعزام‌شان به توکیو قطعی است اعلام کرد: «در تکواندو اعزام دو ورزشکار مرد و یک مربی قطعی شده و در بخش بانوان هم اگر برای کسب سهمیه مسابقه‌ای باشد شاید اعزامی داشته باشیم. در رشته تیراندازی سه ورزشکار زن به همراه دو مربی اعزام خواهند شد. دو ورزشکار مردی که سهمیه توکیو گرفته‌اند فعلاً در سیاست‌های کمیته جایی ندارند، البته اگر حدنصاب لازم را کسب کنند به لیست اعزام اضافه خواهند شد و احتمال حذف آن‌هایی که رکوردهای‌شان افت کند هم وجود دارد. تیروکمان چهار ورزشکار مرد، یک ورزشکار زن و سه مربی خواهد داشت. در جودو نابینایان اعزام دو جودوکار قطعی است و شاید این تعداد به سه نفر افزایش یابد. در وزنه‌برداری شش ورزشکار با مربی، ۱۲ ورزشکار والیبال نشسته با سه مربی و در بسکتبال باویلچر ۱۲ ورزشکار با دو مربی و یک تکنسین اعزام خواهند شد. در رشته دوومیدانی پنج ورزشکار و سه مربی خواهیم داشت. در دوومیدانی نابینایان هم اعزام یک نماینده به همراه مربی‌اش قطعی است. در رشته قایقرانی نیز یک ورزشکار خانم و مربی‌اش اعزام خواهند شد. فعلاً اعزام ۵۰ ورزشکار و ۲۰ مربی در کاروان پارالمپیک ایران قطعی شده است. فهرست رشته‌هایی از جمله تیراندازی، دوومیدانی، جودو و پاراتکواندو بانوان هنوز نهایی نشده و با توجه به کسب سهمیه‌ها و تغییر در رکورد‌ها احتمال اضافه شدن نفرات دیگر هم وجود دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار