کد خبر: 1037128
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در کرمان:
اگر روزی حاج قاسم در دیوار‌های اهواز و شلمچه با دشمنان می‌جنگید، او این نبرد را به ۲ هزار کیلومتر فراتر از مرز‌های ما برد و کشوری امن و آرام را برای ملت ایران ایجاد کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سرلشکر پاسدارمحمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیرو‌های مسلح با تبریک دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین خجسته میلاد سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها گفت: انقلاب اسلامی واقعیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و کشور ماست و ان‌شاءالله بتوانیم به برکت خون شهیدان و ایثار ایثارگران، این ثمره بزرگ ۱۴ قرن مجاهدت را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) به ما یاد داد که حکومت اسلامی قابل قیاس با هیچ حکومتی نیست، عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی از کرمان آغاز شد، مکتبی که ریشه در اسلام، عاشورا، اهل بیت و دفاع مقدس دارد، اما به طور خاص این شهید بزرگوار دست پرورده مردم کرمان است.

سرلشکر باقری افزود: اولین عامل رشد و سربلندی شهید سلیمانی ویژگی‌های فردی او از جمله خودسازی و تلاش برای دستیابی به جایگاه رفیع انسان متدین، مؤمن، مجاهد و ایثارگر است که او را در بین مردم ایران، منطقه و حتی جهان محبوب و برجسته کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اقدامات مقتدرانه و تحسین برانگیز شهید سلیمانی در حوزه برقراری امنیت جنوب شرق کشور یادآور شد: حاج قاسم سپس به قله رفیع فرماندهی نیروی قدس وارد شد و رشد بی نظیر و شتابانی را در نیروی قدس یافت، شهید سلیمانی در منطقه لبنان در ارتقا و شکوفایی و توانمندی‌های حزب‌الله، ایجاد شهرک‌های موشکی و توانمندی بی نظیر نظامی و امنیتی برای حزب‌الله که دشمن صهیونیستی را به استیصال و سردرگمی رسانید، نیز نقش تعیین کننده و مؤثری ایفا کرد. وی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان در نبرد ۳۳ روزه آنچنان دشمن را به زانو در آورد که دشمن به التماس افتاد، اظهار کرد: تقویت توان فلسطینی‌ها در غزه در جنگ ۲۲ روزه و مقابله با تروریست‌های تکفیری و ده‌ها گروه تروریستی دیگرهمچون داعش که سوریه و عراق را به عنوان مقدمه نبرد در ایران در نظر گرفته بودند از دیگر اقدامات انجام شده توسط سردار دل‌ها سپهبد شهید سلیمانی بود.

سرلشکر باقری تأکید کرد: سپهبد شهید سلیمانی با درک عمیق و راهبردی و با وجود مخالفت‌ها به این موضوع ورود کرد و امنیت ملی کشور را به گونه بی نظیری صیانت و ارتقا داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: اگر روزی حاج قاسم در دیوار‌های اهواز و شلمچه با دشمنان می‌جنگید، او این نبرد را به ۲ هزار کیلومتر فراتر از مرز‌های ما برد و کشوری امن و آرام را برای ملت ایران ایجاد کرد. وی تأکید کرد: بر سر مزار سپهبد شهید سلیمانی مجدداً پیمان بستم که پرچم او را بر زمین نخواهیم گذاشت و تقاص و انتقام خون او را از عاملان، مجریان و آمران خواهیم گرفت.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به تحولات اخیر امریکا و روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور این کشور تصریح کرد: رفت و آمد دولت‌های گوناگون امریکا طی این ۴۲ سال برای همگان اثبات کرده است که آمدن یک رئیس جمهور از این حزب و آن حزب تفاوتی در نیت نهایی و رویکرد این دشمن غدار ندارد. وی با اشاره به اینکه دشمنان در دوره ترامپ چندین بار تا آستانه چکاندن ماشه رفتند، اظهار کرد: یک عامل مانع این امر شده است و آن ترس و واهمه از قدرت بازدارندگی، توان دفاعی و پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی است. در صورت وقوع معرکه و تحمیل و آغاز جنگی علیه ایران اسلامی، شدت نبرد، کیفیت و جغرافیای نبرد به دست ما تعیین می‌شود، ممکن است جنگ به ما تحمیل شود؛ اما در هشت سال دفاع مقدس حاج قاسم‌ها نشان دادند، چگونه در برابر دشمن می‌ایستیم. وی در پایان با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح ما یک ید‌واحده هستند و آنچه امام و رهبری عظیم‌الشأن انتظار داشته و دارند همین اتحاد و وحدت است، گفت: تنها به خاطر انضباط و انسجام سازمانی نام یکی سپاهی، یکی ارتشی و یکی انتظامی است؛ و الا جمهوری اسلامی دارای یک نیروی مسلح متحد و مقتدر تحت امر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا است که آگاه‌ترین و هوشیارترین نعمت الهی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار