کد خبر: 1037060
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:ارائه کارت نظام پزشکی یا کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی ایران راهکار مطمئنی برای تعیین صلاحیت درمانگران است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: همایون آبائی، مسؤول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران در واکنش به دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی، گفت: این‌روز‌ها افرادی که فاقد هرگونه صلاحیت در امور پزشکی و فیزیوتراپی هستند با تبلیغات وسیع در فضا‌های مجازی یا به روش‌های دیگر با جلب اعتماد مردم باعث ایجاد مشکلات فراوان و بعضاً جبران ناپذیری برای بیماران و به دنبال آن برای جامعه پزشکی شده اند.

وی به دخالت فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: این افراد با دخالت در روند درمان فیزیوتراپی بیماران موجب نگرانی شده‌اند.

آبائی ادامه داد: کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران مصمم است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و مناسب، مردم را از تبعات این دخالت‌های نادرست آگاه سازند و با خاطیان از طریق مجاری ذی ربط برخورد قانونی کند.

این فیزیوتراپیست گفت: از هموطنان درخواست داریم برای دریافت خدمات فیزیوتراپی حتماً افراد واجد شرایط را انتخاب کنند.

وی افزود: ارائه کارت نظام پزشکی یا کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی ایران راهکار مطمئنی برای تعیین صلاحیت درمانگران است.

مسؤول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجمن فیزیوتراپی ایران خواهان ارائه خدمات درمانی توانبخشی توسط همکاران گروه توانبخشی متناسب با برنامه آموزشی خودشان است. به طور مثال یک کاردرمانگر نمی‌تواند از هیچ یک از دستگاه‌های الکتروتراپی در درمان بیماران خود استفاده نماید.

وی افزود: از مؤسسات و ارگان‌هایی که در پی آموزش افراد هستند تقاضا داریم، مطابق با قانون عمل کرده و با آموزش‌های نادرست به افراد سبب ایجاد بی نظمی و مشکلات ناشی از آن نشود؛ به طور مثال آموزش دستیار فیزیوتراپی هیچگونه وجاهت و مجوزی ندارد و انجمن فیزیوتراپی ایران با آن برخورد قانونی خواهد کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار