کد خبر: 1036903
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
همزمان با تعلیق صادرات نظامی ایتالیا به عربستان
روز جمعه ایتالیا از تعلیق صادرات سلاح به عربستان و امارات به دلیل شرکت در جنگ یمن خبر داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با این حال یکی از نمایندگان پارلمان اروپا با اشاره به فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات توسط کشور‌های اروپایی، این سؤال را مطرح کرد که آیا جان یمنی‌ها برای اروپا اهمیت ندارد؟

به گزارش فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توئیتر از ادامه بمباران یمن توسط ائتلاف امارات- سعودی با حمایت غربی‌ها انتقاد کرد. وی در این پیام توئیتری نوشت: «ائتلاف سعودی اماراتی در حال بمباران یمن با حمایت غربی‌ها هستند و در پی آن میلیون‌ها یمنی در حال گرسنگی کشیدن هستند.»
این نماینده پارلمان اروپا در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «چرا اتحادیه اروپا به اعضای خود اجازه می‌دهد به عربستان و امارات سلاح بفروشند و از این دو کشور حمایت کنند؟ آیا این چیزی است که ما از آن به عنوان «ارزش‌های اروپایی» یاد می‌کنیم؟ آیا جان یمنی‌ها مهم نیست؟» ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

در همین حال «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که اوضاع این کشور به حد بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رسیده است. الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «از نمایندگان شورای امنیت می‌خواهیم که به جمهوری یمن سفر و اوضاع فاجعه‌بار آن را که به حد بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رسیده است، ملاحظه کنند و به نقش انسانی خود برای مقابله با گرسنگی، محاصره و تحریم عمل کرده و به سخنان کارمندانی که ائتلاف متجاوز مانع از پرداخت حقوق آن‌ها شده، گوش فرادهند.»

استقبال انصارالله یمن از اقدام ایتالیا

انصارالله یمن از اقدام ایتالیا درباره توقف صادرات سلاح به عربستان و امارات استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در توئیتی نوشت: اقدام ایتالیا درباره توقف فروش سلاح به کشور‌هایی که در تجاوز به یمن نقش دارند گام مثبتی است که به حفاظت از جان غیرنظامیان و حمایت از روند صلح کمک می‌کند. امارات و عربستان هنوز واکنشی به این اقدام ایتالیا نداشته‌اند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که دولت امریکا معاملات نظامی با امارات از جمله جنگنده‌های اف۳۵ را به صورت موقت تعلیق کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار