کد خبر: 1036803
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
به صدا در آمدن صدای آژیر خطر در نواحی غربی شهر تهران و عدم فرود یک هواپیمای ترکیه‌ای در فرودگاه امام خمینی (ره)، با حواشی همراه شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چند ساعت پیش به صدا در آمدن صدای آژیر خطر در غرب تهران، باعث نگرانی برخی از شهروندان تهرانی شده است.

«حمیدرضا گودرزی» معاون امنیتی استانداری تهران در این باره گفت: این صدا به دلیل اختلال در یکی از سیستم‌های صوتی (دزدگیر) یکی از مراکز در حوالی شهرک آزمایش بود که بعد از چند دقیقه نیز قطع شد.

درجاتی مدیرکل ستاد بحران تهران در ارتباط مستقیم با شبکه خبر در این خصوص گفت: سامانه بارشی در گردنه قوچک و جاجرود شدید بود و آب به آژیر نفوذ کرد.

امیرحسین یزدان پناه، مدیرکل بحران تهران نیز نفوذ آب به آژیر یک مجموعه را دلیل به صدا درآمدن آن معرفی کرده است.

شنیده شدن صدای آژیر در برخی مناطق غربی پایتخت از یک سو و طرح خبر تغییر مسیر پروازی ترکیش ایر از سوی دیگر بستر شایعات فضای مجازی را در ساعات بامدادی روز شنبه فراهم کرد.

طرح شایعاتی همچون سقوط هواپیمای مسافربری و فعال شدن صدای آژیر به دلیل نقص فنی پرواز ترکیش ایر در شرایطی مطرح شد که این ۲ اتفاق هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته و فاصله فرودگاه امام (ره) تا محله شهرک آزمایش تهران گواه بی ارتباطی این ۲ اتفاق با یکدیگر بوده است.

در همین راستا روابط‌عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) در اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این شایعه اعلام کرد: خلبان هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط جوی، مسیر خود را به سمت باکو تغییر داد و با پایدار شدن شرایط جوی این هواپیما به تهران باز خواهد گشت. هم اکنون هم با مناسب شدن شرایط جوی، دو پرواز ایران ایر و ماهان در این فرودگاه فرود آمدند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی: صدای آژیر در غرب تهران ارتباطی با هواپیمای ترکیش ایر ندارد

پس از آن شهرام آدم نژادمعاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در پخش زنده شبکه یک سیما در خصوص شنیده شدن صدای آژیر در منطقه غرب تهران اظهار کرد: صدای آژیری که در تهران شنیده شده هیچ ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارد و از فرودگاه‌های شهر نیز همچنین صدایی بلند نشده است.

به گفته وی این صدا هیچ ارتباطی با ستاد مدیریت بحران نیز ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پرواز ترکیش ایر که روز گذشته مسیر خود را به سمت شهر باکو تغییر داده بود نیز هیچ ارتباطی با شنیده شدن این آژیر ندارد چرا که این پرواز از فرودگاه امام خمینی تیک آف کرده در صورتی که اگر صدای آژیری از این فرودگاه به صدا درآید، تا تهران به گوش نمی‌رسد.

آدم نژاد در پایان مطرح کرد: چهارچوب‌های تقرب فرودگاه و هواپیما به شهر کاملا استاندارد است و معیار‌های فنی و مهندسی در این خصوص کاملا رعایت شده و امکان ندارد به دلیل نزدیک شدن هواپیما به سطح شهر صدای آژیر پخش شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار