کد خبر: 1036594
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون استان اردبیل:
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از بیش از ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار این استان ۱۰۲ نفر دارای شرایط ویژه بودند که با تلاش جهاد دانشگاهی تعداد ۱۰۹ نفر توانستند در رشته‌های قالیبافی و تولیدات صنایع چرمی به بازار کار متصل شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اصغر مناف‌زاده روز جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های حوزه مشاغل خانگی در استان اردبیل اظهارکرد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به عنوان یک طرح اثربخش در همه استان‌های کشور در حال انجام است و این طرح از نظم و انسجام مناسبی برخوردار است.

وی افزود: بررسی اطلاعات موجود در سامانه این طرح نشان می‌دهد امور مربوط به استعدادسنجی، آموزش، مشاوره و بازدیدها به شکل مطلوبی انجام گرفته و اطلاعات کامل ۱۰۳ نفر تکمیل شده است.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح با الگوی نوینی در حال اجرا می‌باشد و اگر در استان و در سطح ملی به خوبی مدیریت شود و از پراکندگی و موازی‌کاری در اجرای قانون مشاغل خانگی پرهیز و روی تمرکزگرایی تاکید شود ، بازخورد خوبی از حیث اقتصادی و اجتماعی با خود به همراه خواهد داشت.

مناف‌زاده با بیان اینکه در این طرح ملی دغدغه وابستگی تسهیلاتی برطرف شده، ادامه داد: با هماهنگی برخی بانک‌های فعال در حوزه اشتغال تسهیلات کم‌بهره را برای تکمیل زنجیره تولید، جذب و این مشاغل را از پایداری مطلوب برخوردار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روند ثبت‌نام و استعدادسنجی و ارزیابی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است، اظهارکرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر