کد خبر: 1036494
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حمایت این کمیسیون از قرار گرفتن بیماری سی‌اف در ردیف بیماری‌های خاص خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حمایت این کمیسیون از قرار گرفتن بیماری سی‌اف در ردیف بیماری‌های خاص در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

پس از درخواست خانواده‌های بیماران سی‌اف، دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای به رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خواستار قرار گرفتن بیماری سی‌اف در لیست بیماری‌های خاص شد. دکتر شهریاری در این باره گفت: «پس از دریافت و بررسی نامه معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم بیماری سی‌اف در بودجه سال ۱۴۰۰ در ردیف بیماری‌های خاص قرار گیرد. بنده با رییس کمیسیون تلفیق نیز در این باره صحبت کردم؛ بنابراین باید منتظر تصمیم این کمیسیون درباره این موضوع ماند. البته چنانچه این دوستان هم در این خصوص اقدامی انجام ندهند، ما این موضوع را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح خواهیم کرد.»

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقشی که دولت می‌توانست در تسریع و تسهیل محقق شدن خواسته خانواده بیماران سی‌اف داشته‌باشد، افزود: «دولت می‌توانست موضوع قرار گرفتن بیماری سی‌اف در ردیف بیماری‌های خاص را در لایحه پیشنهادی‌اش به مجلس قرار دهد، اما این کار را انجام نداد. با توجه به جلساتی که خانواده‌های سی‌اف با مسئولان وزارت بهداشت داشتند و طی همان جلسات این درخواست را مطرح کردند، دولت از این خواسته مطلع بود و اگر این موضوع را در لایحه در نظر می‌گرفت، پیگیری آن هم در مجلس تسهیل می‌شد. اما به هر صورت، ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تلاش‌مان را برای تحقق خواسته خانواده بیماران سی‌اف و قرار گرفتن این بیماری در ردیف بیماری‌های خاص و بهره‌مند شدن از بودجه سال ۱۴۰۰ انجام خواهیم داد.»
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار