کد خبر: 1036451
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
پرونده آتش‌سوزی مرموز در مدرسه کانکسی شهرستان دزفول با جان باختن یکی از قربانیانش که دانش‌آموزی ۱۵‌ساله بود پیچیده‌تر شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: روز گذشته دکتر پیمان نجاتی رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز درباره آخرین وضعیت آسیب دیدگان آتش سوزی مدرسه کانکسی دزفول گفت: «یکی از مصدومان حادثه به نام نیما همتی ۱۵‌ساله با سوختگی ۵۷‌درصد جان خود را از دست داد و وضعیت یکی از مصدومان که دچار سوختگی ۸۵‌درصد شده مساعد نیست.»

نجاتی افزود: «مصدومان حادثه سه‌معلم به نام‌های علی ایسپره، حسین رضایی میرقائد و مجید مرادی و سه دانش‌آموز به نام‌های نیما همتی، امین الیاسی و یوسف مراد الیاسی بودند که پس از حادثه به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند. دو نفر از دانش‌آموزان با سوختگی ۵۷‌درصد و ۸۵‌درصد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که متأسفانه یکی از آن‌ها به نام نیما همتی با سوختگی ۵۷‌درصد روز گذشته فوت کرد. یکی از معلمان نیز به نام حسین رضایی میرقائد با ۸۰‌درصد سوختگی در همان روز‌های اول با رضایت خانواده به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شد، اما دو معلم دیگر با سوختگی ۲۷‌درصد و ۲۴‌درصد و یکی از دانش‌آموزان با سوختگی ۱۷‌درصد همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.»

ساعت‌۲۱ شامگاه ۳۰‌دی‌ماه حادثه آتش‌سوزی در یکی از کانکس‌های مدرسه‌ای شهرستان دزفول اتفاق افتاد. تحقیقات نشان داد که شش نفر در جریان حادثه به شدت دچار سوختگی شده‌اند که به علت شدت سوختگی به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند. مسئولان استانی از زمان انتشار خبر، شروع به انتشار قطره چکانی درباره چرایی حادثه، هویت قربانیان و ابعاد دیگر حادثه کردند. در حالی که همزمان با وقوع حادثه وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اهواز به سر می‌برد و انتظار می‌رفت راهی بیمارستان شده و از حادثه دیدگان عیادت کند، زحمت این کار را هم به خود نداد تا ابهام‌های موجود همچنان به قوت خود باقی بماند. هر چند علت اولیه حادثه برخورد صاعقه اعلام شد، اما امید بن‌عباس مدیرکل مدیریت بحران خوزستان دو روز قبل اعلام کرد که آتش‌سوزی بر اثر انتشار گاز رخ داده، اما شیوه آن را مطرح نکرد. وی گفت که داخل کانکس پیک‌نیک هم وجود داشته است. وی ادامه داد: آسیب‌دیدگان به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شده‌اند و بر اساس شواهد موجود، مصدومان عارضه ریوی ناشی از استشمام گاز داشته‌اند. طبق بررسی‌ها، آتش‌سوزی بر اثر گاز رخ داده است، با این وجود بررسی‌های بیشتر در حال انجام است. هنوز مسئولان استانی درباره علت شبانه سه دانش‌آموز داخل کانکس توضیح نداده و بسیاری حضور دانش‌آموزان را کلاً انکار کرده‌اند. همچنین به دلیل شیوع کرونا علت حضور شبانه معلمان هم در کانکس اعلام نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار