کد خبر: 1036371
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مجوز دادن به برخی از فعالیت‌ها برای ساعات شب در تهران زمینه رانت و فساد را ایجاد می‌کند، گفت: همه درخواست‌ها و مجوز‌ها در این زمینه باید در سامانه شفافیت منتشر شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره «لایحه برنامه تحقق شهر بیدار در تهران» اظهار داشت:در بندی از این لایحه که مربوط به فعالیت‌های شهر بیدار است، فقط خرده‌فروشی‌ها، صنایع دستی و دستفروش‌ها مجوز فعالیت گرفته‌اند و به نظر می‌رسد فقط اصناف سیار برای اجرای این موضوع مجوز داشته باشند.

وی گفت: فرض ما این بود که محدودیت فعالیت در شب برای اصناف برداشته شود و خود اصناف در این زمینه تصمیم بگیرند هیچ ضرورتی ندارد ما تعیین کنیم که چه اصنافی مجوز فعالیت در محدوده شهر بیدار را داشته باشند چرا که این برنامه سرزندگی شهر را به همراه دارد و شب‌مردگی را از بین می‌برد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد دارم که همه کسب و کارها، مراکز خدماتی و اصناف واقع در فضای شهر بیدار در زمره فعالیت‌های مجاز قرار گیرند.

پیشنهاد بهاره آروین مورد تصویب قرار نگرفت و پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه شهرداری تهران طی مدت دو ماه از لازم‌الاجرا شدن مصوبه شورای راهبردی باید اقدامات لازم را انجام دهد به طوری که همه اصناف رسمی و دارای مجوز که در فضای شهر بیدار قرار دارند مجاز باشند به صورت شبانه نیز به ارائه خدمات و فروش محصولات بپردازند، بررسی شد که این پیشنهاد با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.

آروین با بین اینکه مجوز دادن به برخی از فعالیت‌ها در شهر بیدار ممکن است زمینه فساد و رانت را ایجاد کند گفت: ضروری است در جهت از بین بردن این زمینه‌ها دلایل تأیید و یا رد تقاضا را در سامانه شفافیت به صورت عمومی منتشر کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار