کد خبر: 1036162
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
واکنش به حمله تروریستی شنبه شب به حشدالشعبی
مقاومت عراق خود را آماده کرده دربرابر نقشه‌ها برای به هم ریختن بغداد و جان گرفتن دوباره داعشی‌ها یک مدافع منفعل نباشد و ریاض مستقیماً بهای به هم ریختن عراق را بپردازد. همزمان با ادامه اقدامات تروریستی داعشی‌ها و شهادت گروهی از رزمندگان نیروی بسیج مردمی عراق، یک گروه عراقی مسئولیت حمله موشکی به ریاض را پذیرفت و تأکید کرد که عملیات انتقام ادامه خواهد داشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش پایگاه خبری النجبای عراق، گروه «الوِیه الوعد الحق» [تیپ‌های وعده حق]بامداد یک شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار آن‌ها و «در انتقام خون شهدای انفجار‌های تروریستی بغداد» بوده است. این گروه در بیانیه خود تهدید کرده که کاخ «الیمامه» و اهداف حیاتی دیگر در ریاض در انتقام عملیات تروریستی روز پنج شنبه بغداد هدف خواهد گرفت. انفجار‌های انتحاری روز پنج شنبه در بغداد بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت و گروه‌های مختلف عراقی از جمله النجبا و حزب‌الله عراق امریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی را مقصر حمله بغداد خواندند و هشدار دادند بن سلمان بهای خون بی‌گناهان عراقی را خواهد داد. محمد محیی، سخنگوی «کتائب حزب‌الله» عراق در این ارتباط و هدف از این انفجار‌ها گفته بود: «ما در برابر مرحله‌ای جدید از تقابل قرار گرفته‌ایم که باید در برابر آن ایستادگی کرد. این نبرد به خانه همان کسی کشانده خواهد شد که آن را شعله‌ور ساخته است.» این در حالی است که آل‌سعود امیدوار بود حمله موشکی به ریاض را به اقدامی ناکام از سوی انصارالله یمن جلوه دهد که روز شنبه این جنبش اعلام کرد هیچ حمله‌ای از خاک یمن به ریاض انجام نشده است.

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی ظهر روز شنبه مدعی شده بود که «یک هدف متخاصم» را در آسمان شهر ریاض رهگیری و منهدم کرده است. این ائتلاف به نوع حمله (پهپادی یا موشکی) اشاره‌ای نکرد، ولی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرد. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به این ادعا، آن را مطلقاً رد کرد و گفت: «نیرو‌های مسلح یمن طی ۲۴ گذشته هیچ‌گونه عملیات هجومی علیه متجاوزان نداشته‌اند» گروه الویه الوعد الحق (تیپ‌های وعده حق) در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای با بیان اینکه عملیات پهپادی علیه عربستان سعودی آغازی است برای کشاندن معادله بازدارنده به داخل «شیخکده» عربستان سعودی نوشت: «پس از زیاده خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس]بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌ها از باند‌های تبهکار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستان‌شان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه‌جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپاد‌های رعب و وحشت را به پادشاهی آل‌سعود فرستادیم و دژ‌های آن‌ها را در کاخ الیَمامه و اهداف دیگر در ریاض هدف قرار دادیم.»

این گروه تأکید کرد که این عملیات تلافی‌جویانه و در انتقام خون شهدای انفجار‌های اخیر عراق بوده است و در صورت تکرار این گونه حملات تروریستی از سوی بن سلمان و بن زاید، ولیعهد‌های سعودی و ابوظبی، حملات بعدی به «لانه‌های شر» در دبی کشانده خواهد شد.

تداوم حملات با حمایت امریکا

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد در درگیری‌های خشونت آمیز میان نیرو‌های حشدالشعبی و «داعش» در استان صلاح‌الدین در شمال عراق ۱۱ نیروی حشدالشعبی از جمله ابوعلیاء الحسیناوی از رهبران حشد به شهادت رسیدند. «یحیی رسول» سخنگوی مصطفی کاظمی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق روز یک‌شنبه با اشاره به مقابله حشدالشعبی در برابر عناصر گروهک تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین و ناکام ماندن تروریست‌ها در دستیابی به هدف‌شان گفت: ابوعلیا الحسیناوی، فرمانده‌ای قهرمان در تیپ ۲۲ حشدالشعبی و گروهی از همراهانش را در حالی از دست دادیم که مشغول پیگرد عناصر تروریستی داعش در شرق استان صلاح‌الدین بودند. سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تأکید کرد: عناصر گروهک‌های تروریستی داعش بدانند که حتماً قصاص می‌شوند و روزی می‌آید که پشیمانی برای آنان هیچ سودی ندارد. خبرگزاری «العهدنیوز» عراق به نقل از یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: حمله به نیرو‌های تیپ ۲۲ حشدالشعبی در شمال استان صلاح‌الدین با حمایت، پشتیبانی و برنامه‌ریزی مستقیم نیرو‌های امریکایی انجام شد.

این منبع گفت: دوربین‌های حرارتی حشدالشعبی چند روز پیش فرود بالگرد‌های اشغالگران امریکایی در منطقه کوهستان حمرین را رصد کردند و به نظر می‌رسد که این بالگرد‌ها حامل کمک، سلاح و تجهیزات برای پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی بود. از سوی دیگر، پس از کسب اطلاعاتی مبنی بر احتمال انجام حملات جدید در پایتخت عراق، نیرو‌های امنیتی از صبح روز یک‌شنبه تدابیر شدیدی را در ایست‌های بازرسی در مسیر‌های منتهی به فرودگاه بغداد اتخاذ کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار