کد خبر: 1036116
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
وزیر آموزش و پرورش با وجود اینکه که پنجشنبه دوم بهمن در استان خوزستان حضور داشت، در رفتاری قابل تامل حتی حاضر نشد به عیادت معلمان و دانش‌آموزان حادثه‌دیده در جریان برخورد صاعقه با مدرسه کانکسی دزفول برود!
سرویس جامعه جوان آنلاین:‌ دوشنبه ۲۹ دی ماه حدود ساعت ۲۲ برخورد صاعقه با مدرسه‌ای کانکسی در منطقه چشمه‌شیرین و کنگرستان بخش سردشت واقع در شهرستان دزفول در استان خوزستان، باعث سوختگی و آسیب‌دیدگی سه معلم و سه دانش‌آموز این مدرسه شد.

از میان شش مجروح این حادثه، وضعیت چهار نفر بحرانی است که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند؛ در این میان اطلاع رسانی ناقص و مبهم وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان به ابهامات در خصوص این حادثه ناگوار و رعایت ایمنی در مدارس کانکسی افزوده است.

ابهامات حادثه "برخورد صاعقه با مدرسه کانکسی" در خوزستان در قالب گزارش مستقلی در گروه اجتماعی تسنیم مورد بررسی قرار گرفت، اما ابهام بزرگ‌تری که برای نگارنده ایجاد شده، بی‌توجهی وزیر آموزش‌وپرورش به حادثه‌دیدگان است که در سفر هفته گذشته جناب وزیر به استان خوزستان و شهر اهواز رخ داد.

اما داستان از این قرار است که پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس روز پنجشنبه ۲ بهمن در شهرستان بهبهان افتتاح رسمی شد؛ در مراسم افتتاحیه، حسن روحانی، رئیس جمهور به‌صورت آنلاین حضور داشت، اما در محل افتتاح، مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، از جمله غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان که بیژن زنگنه، وزیر نفت را در این مراسم همراهی می‌کرد.

در حاشیه نشست خبری بعد از مراسم افتتاحیه، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در میانه نشست، جمع را ترک کرد و در بیان علت آن گفت "آقای وزیر آموزش و پرورش هم‌اکنون در استان هستند و برای جلسه کاری باید پالایشگاه را ترک کنم. اجازه دهید زودتر بروم تا به آقای وزیر برسم! "

و اینچنین شد که استاندار خوزستان از حضور وزیر آموزش و پرورش در استان خوزستان پرده برداشت؛ اما موضوع زمانی شگفت‌آور شد که محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مدت حضور خود در استان خوزستان حتی حاضر به دیدار با حادثه‌دیدگان مدارس کانکسی دزفول نشد که ۵ نفر از آن‌ها در بیمارستان طالقانی اهواز بستری هستند!

این که چطور وزیر آموزش و پرورش با وجود حضور در استان آن هم شهر اهواز حاضر نمی‌شود به عیادت حادثه‌دیدگان مدارسی که وزارت تحت امرش راه‌اندازی کرده است، برود که لااقل در اقدامی نمادین از آن‌ها و به نوعی خانواده بزرگ معلمان دلجویی کرده باشد، بسیار قابل تامل است.

انتقادات به بی‌توجهی‌های وزیر آموزش و پرورش تا الان به اینجا منتهی شده که او ۴ روز پس از وقوع حادثه، دستور پیگیری صرفاً برای وضعیت "معلمان" آسیب‌دیده در این حادثه را داده است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
1
دولت هیچوقت برای مردم ارزشی قائل نبوده اینکه تازگی ندارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار