کد خبر: 1036086
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
وزیر بهداشت خبر داد
وزیر بهداشت گفت: درحالی که پلیدان دنیا می‌خواستند ما را گرفتار باتلاق کرونا ببینند ملت ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اوج تحریم حماسه آفرید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: اولین امداد رسان جاده‌ها پلیس است و پس از آن نیرو‌های اورژانس و هلال احمر در صحنه حضور میابند. ما همه خودمان را مدیون این عزیزان پاکیزه و با صداقت می‌دانیم و دستبوس این عزیزان هستیم، یکی از اقدامات بزرگ در حماسه مبارزه با کرونا همکاری پلیس با وزارت بهداشت بوده است. علی رغم همه سختی‌ها این عزیزان پای کار بودند و پلیس ایران با پلیس همه دنیا متفاوت است بنا به فرموده امام فرمودند این پلیس حق ندارد کشیده‌ای به گوش زندانی محکوم به زندان بزند

وی افزود: پلیس از اولین دقایق در کنار ما بود، روز سیزه بدر گرچه مردم پروتکل‌ها را رعایت کردند، اما این اقدام خوب با همکاری پلیس رخ داد. اقدامات پلیس در حافظه تاریخ ثبت می‌شود، هر ۱۵۰ سال یکبار جهان گرفتار این مصیبت می‌شود، اما همدلی و وفاق نشان داد که سرزمین ایران و مردم ایران کار‌های بزرگ را به راحتی مدیریت می‌کنند.

وزیر بهداشت افزود: پلیدان دنیا نشسته بودند در اوج تحریم ما را در باتلاق کرونا گرفتار ببیند، البته منظور من پلیدانی است که دارو را از بچه دردمند کشور دریغ کنند و از سالمندان سمعک دریغ کنند. این‌ها نشسته بودند تا رسانه‌ها به ذلت این سرزمین بخندند، اما دیدند در اوج تحریم ملت حماسه آفرید، امروز که مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلیس بالای هزار نفر بود ما شاهد فوت غم‌انگیز ۷۰ نفر در کشور بودیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: من کسی هستم که همه آنچه در دلم می‌گذرد به زبان می‌آورم و البته ممکن است برخی چیز‌ها را به مصلحت به زبان نیاورم و از همه مردم به خاطر همراهی آن‌ها تشکر می‌کنم و اولین عامل در رسیدن به موفقیت‌های ما در زمینه مهار ویروس کرونا توفیق حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

نمکی گفت: در دنیا نداریم رهبری سیاسی و اعتقادی و دینی یک کشور اینقدر مراعات کند.

وی تصریح کرد: امروز روزی است که می‌خواهیم بیماری کرونا را مدیریت کنیم و حمایت‌هایی که مقام معظم رهبری از جامعه پزشکی و پرستاری کرده است و حتی خطا‌های ما را با بزر گ منشی به نیکی یاد کردند، ستودنی است. همچنین رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم قابل قدردانی است و یکی از مواردی که منجر به موفقیت ما شد تدابیر و حمایت‌های ستاد ملی کرونا بود که سردار اشتری یکی از اعضای این ستاد هستند و همچنین رئیس جمهور هفته‌ای دو روز برای اداره آن وقت می‌گذارند. یکی از قوی‌ترین ارکان توفیق، مشارکت و وفاق ملی بود که شکل گرفت.

وی افزود: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. آقای رئیس جمهور هم هر روز پیگیر هستند و انشاالله در روز‌های آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

نمکی با بیان اینکه بر این اساس واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز می‌کنیم تصریح کرد: در عین حال فرزندان اصیل و دانشمند این سرزمین هم خوشبختانه در ساخت واکسن ملی مان با تلاش شبانه روزی پیش می‌روند و در آینده نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ در جهان خواهیم بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار