کد خبر: 1035956
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران کشور آیین‌نامه قانون جدید مدیریت بحران را تدوین کرده و اکنون در دست دولت جهت تصویب است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص دلیل تأخیر در تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون جدید مدیریت بحران مطرح کرد: تمام آئین‌نامه‌های مربوط به قانون نوشته‌شده و عمدتاً در مسیر تصویب توسط دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گذار به سازمان مدیریت بحران کشور ۶ ماه فرصت برای تصویب این آئین‌نامه داده بود، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیز برخی مشکلات مالی این امر به تأخیر افتاد که موضوعات مالی آن در روز‌های گذشته مرتفع شده است.

نجار با اشاره به اینکه پرسش‌های بسیاری در خصوص زمان تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون جدید مدیریت بحران مطرح است، گفت: متأسفانه مراحل تصویب این آئین‌نامه در دولت و کمیسیون‌های آن در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور نیست. اقدامی که این سازمان باید انجام می‌داد با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از نخبگان خبره در حوزه مدیریت بحران انجام و به دولت ارائه داد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا ابهام‌های موجود در این قانون هنگام تصویب آئین‌نامه اجرایی مرتفع شود. ازجمله این موارد محدوده اختیارات شهردار تهران هنگام وقوع بحران و نیز نقش قانونی شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان‌ها است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار