کد خبر: 1035915
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
با بسترسازی دیپلماسی شهری؛
رکسانا رستمی، کودک هفت ساله اصفهانی توانست در جایگاه دوم جایزه جهانی نقاشی صلح که هر ساله به ابتکار سازمان جهانی شهرداران صلح برگزار می‌شود، قرار گیرد.

در این جایزه که در سال 2020 با شعار «شهرهای صلح‌جو» برگزار شد، سه هزار و 122 اثر از 99 شهر جهان از 19 کشور در دو گروه سنی 10-6 و 15-11 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند و در هر گروه سنی، شش نفر صاحب آثار برتر شدند و در جایگاه اول تا سوم ایستادند.

بنابر اعلام دبیرخانه این جایزه، لوح تقدیر و جایزه نفرات برگزیده در فوریه امسال به شهرها ارسال خواهد شد تا مراسم تقدیر از منتخبین توسط شهرداران شهرها برگزار شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، گفتنی است، با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ابتدا رقابتی درون شهری برای کودکان برگزار شد و پس از داوری، 10 اثر برگزیده از اصفهان که قرار است در بهمن‌ماه به عنوان اولین شهر ایرانی نشان ویژه «شهر دوستدار کودک» را نیز از سوی یونیسف دریافت کند، در دو رده سنی برای رقابت در این جایزه به این سازمان جهانی ارسال شد. 

سازمان جهانی شهرداران صلح که شهرداری اصفهان از سال 2005 تاکنون به عضویت آن درآمده است، در سال 1982 به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد.

اهداف مهم این شبکه بین‌المللی شامل تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب که نتیجه ای جز صدمه به شهروندان و مردم بیگناه ندارد، تلاش برای ریشه کنی سلاح های کشتار جمعی به ویژه سلاح های اتمی و شیمیایی در سطح جهان و تقویت روابط فرهنگی و صلح‌طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو سازمان به منظور گسترش فرهنگ صلح و دوستی و پرهیز از نزاع و خشونت است.

دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیما واقع است و ریاست سازمان نیز در حال حاضر به عهده شهردار این شهر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار