کد خبر: 1035790
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار‌های تروریستی امروز در بغداد را محکوم کرد و گفت: تروریسم تکفیری با تنفسی دوباره، عراق را هدف گرفته و درصدد است تا آرامش و ثبات این کشور را برهم زده و بهانه‌ای برای استمرار حضور بیگانگان فراهم کند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در اظهاراتی وقوع دو انفجار تروریستی امروز در پایتخت عراق را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بیگناه عراقی شد، محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز همدردی دولت و ملت ایران با خانواده‌های قربانیان، این مصیبت بزرگ را به دولت و ملت عراق تسلیت گفته و برای شهدای این فاجعه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

تروریسم تکفیری دوباره عراق را هدف گرفته

خطیب‌زاده افزود: تروریسم تکفیری با تنفسی دوباره، عراق را هدف گرفته و درصدد است تا آرامش و ثبات این کشور را برهم زده و بهانه‌ای برای استمرار حضور بیگانگان فراهم کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تاکید بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق، ثبات، استقرار و یکپارچگی این کشور و همچنین حمایت از اقدامات دولت و دستگاه‌های امنیتی عراق در برقراری امنیت و دستگیری و مجازات آمران و عاملان و خشکاندن ریشه فکر تکفیری، افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته آماده است هرگونه کمک و مساعدتی را در مسیر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در اختیار برادران عراقی قرار دهد.

قبل از ظهر امروز پنجشنبه دو فرد انتحاری خود را در بازار محلی در میدان مذکور منفجر کردند که بر اثر آن تا این لحظه ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

این اقدام تروریستی واکنش‌هایی را در داخل و خارج از عراق به همراه داشت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز امروز در بیانیه‌ای انفجار‌های تروریستی امروز بغداد را محکوم و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این جنایت تروریستی، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

قطر، مصر، اتحادیه اروپا، ترکیه، امارات، انصارالله یمن و اتحادیه عرب نیز به این انفجار‌ها واکنش نشان دادند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار